عون تصریح کرد که اسرائیل همچنان لبنان را هدف قرار می دهد و این حق لبنانی هاست که مقاومت را ادامه دهند و همه طرحهای این رژیم را خنثی کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المنار، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان در واکنش به قطعنامه اتحادیه عرب علیه مقاومت لبنان گفت که لبنان به هیچ کشوری تجاوز نکرده است و نباید بهای نزاع های منطقه ای و عربی را بدهد.

عون در کنفرانس مطبوعاتی با «احمد ابوالغیظ» دبیر کل اتحادیه عرب که یک روز پس از صدور قطعنامه ضد حزب الله به لبنان سفر کرده است، تأکید کرد که هیچ کس نمی تواند این اشاره را بپذیرد که دولت لبنان شریک در اقدامات تروریستی است.

عون تصریح کرد که اسرائیل همچنان لبنان را هدف قرار می دهد و این حق لبنانی هاست که مقاومت را ادامه دهند و همه طرحهای این رژیم را خنثی کنند.

رئیس جمهور لبنان همچنین گفت که لبنان مسئول نزاع های منطقه ای یا بین المللی در برخی کشورهای عربی نیست.

این در حالی است که پیش از این «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان نیز در واکنش به قطعنامه اتحادیه عرب علیه مقاومت در لبنان نوشت:« شکر و ببخشید...شکر خدای را و ببخشید این ما بودیم که در لبنان با اسرائیل جنگیدیم».

در همین حال، «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان نیز در تماس تلفنی با تعدادی از وزیران خارجه عرب اعتراض خود را از قطعنامه اتحادیه عرب که علیه مقاومت لبنان و ایران بود، اعلام کرد.

باسیل بر موضع ثابت لبنان در پی گیری سیاست بی طرفی تاکید کرد و گفت: لبنان مخالف دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر است همانطور که با دخالت در امور داخلی خود نیز مخالفت می کند.

وزیر خارجه لبنان هرگونه تجاوز به کشورهای عربی را محکوم کرد.

وزیر خارجه لبنان در حالی درباره بیانیه نشست اتحادیه عرب موضع گرفته که خود در این نشست حاضر نشد.

«انطوان عزام» نماینده دائمی لبنان در اتحادیه عرب در این نشست به جای وزیر خارجه شرکت کرد و او نیز اعتراض خود را به تروریست خواندن حزب الله لبنان اعلام کرد.

بر اساس برخی گزارش ها رایزنی های باسیل با برخی از وزیران خارجه عرب باعث حذف آن بخش از بیانیه شده که دولت لبنان را مسئول اقدامات حزب الله در منطقه می دانست.

نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب روز یکشنبه در قاهره به درخواست عربستان سعودی و در پی حملات موشکی یمن به ریاض برگزار شد.

عربستان سعودی ایران و حزب الله لبنان را مسئول حملات موشکی یمن به عربستان می داند.

بیانیه اتحادیه عرب که با فشار عربستان سعودی تهیه شده است، حاوی عبارت ها و اتهام های تندی علیه ایران و حزب الله است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.