تیلرسون در کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد: من بر این باور هستیم که مساله بازداشت ها نگران کننده است آن هم تا زمانی که هیچ گونه توضیحی درباره سرنوشت بازداشت شده ها وجود ندارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از النشره،« رکس تیلرسون»  وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که بازداشت های گسترده ای که حکومت عربستان سعودی در چارچوب مبارزه با تروریسم انجام داده است، نگران کننده است.

تیلرسون افزود که وی با «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی برای دستیابی به توضیحاتی در این زمینه گفت و گو کرده است. وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد که با استناد به این گفت و گو به این باور رسیده است که نیت ها خوب است.

تیلرسون در کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد: من بر این باور هستیم که مساله بازداشت ها نگران کننده است آن هم تا زمانی که هیچ گونه توضیحی درباره سرنوشت بازداشت شده ها وجود ندارد.

در همین حال، دادستانی کل عربستان سعودی اعلام کرد که طی روزهای اخیر ۲۰۸ متهم به فساد مورد بازجویی قرار گرفته‎اند که ۷ نفر از آنها آزاد شده‎اند.

در بیانیه دادستانی عربستان آمده است: بر اساس تحقیقات سه سال گذشته ما، برآورد می‌کنیم که ظرف چند دهه گذشته دست کم ۱۰۰ میلیارد دلار به واسطه فساد سیستماتیک و اختلاس، مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

دادستان کل عربستان پیشتر اعلام کرده بود که بازداشت ده ها نفر از اعضای خانواده حاکم بر عربستان و شماری وزیر وزیر و بازرگان در این کشور تازه شروع عملیات مبارزه با فساد است.

بنابر این گزارش، عربستان سعودی اوایل هفته گذشته تشکیل کمیته عالی مبارزه با فساد به ریاست «محمد بن سلمان» ولیعهد را اعلام کرد و این کمیته بلافاصله شمار زیادی از شاهزاده ها و وزرای سابق و کنونی و نیز شماری از تاجران را به اتهام فساد مالی و پولشویی بازداشت کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.