پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

گزارش خبرنگار جماران از سوئیس -1

آغاز تلاش نهایی

صبح امروز وزیر امور خارجه ایران و تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان جهت شرکت در دور جدید رایزنی‌های هسته‌ای وارد لوزان شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی جماران به محل برگزاری مذاکرات(لوزان، سوییس)، قرار است این دور از مذاکرات با حضور هیأت‌های مذاکره کننده ایران و آمریکا در محل هتل Beau Rivage شهر لوزان برگزار شود.

براساس اطلاعات دریافتی، رایزنی‌های این دور در ساعت 14 امروز (به وقت محلی) با دیدار دوجانبه دکتر علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و دکتر ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا آغاز خواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا نیز طبق برنامه اعلامی، عصر امروز (به وقت محلی) وارد لوزان خواهد شد و به احتمال زیاد در شامگاه امروز جلسه ای بین وزیر خارجه ایران و آمریکا برگزار خواهد شد، گر چه برگزاری این جلسه هنوز بصورت رسمی تایید نشده است.

فردا، مذاکرات به بلژیک، شهر بروکسل منتقل می گردد که تا طی نشستی به میزبانی فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وزرای امور خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان به‌همراه دکتر ظریف آخرین وضعیت مذاکرات را ارزیابی کنند. سپس دکتر ظریف به لوزان باز خواهد گشت تا در روز سه شنبه مذاکرات را با وزیر خارجه امریکا از سر بگیرد.

لازم به ذکر است که وزیر خارجه آمریکا قبل از ترک کشورش به مقصد سوییس، اعلام کرده بود که مذاکرات لوزان آخرین فرصت برای دستیابی به توافق است.

عکسهای خبرنگار اعزامی جماران از هتل محل برگزاری مراسم و حضور تدریجی خبرنگاران برای پوشش این رویداد مهم را مشاهده می کنید.


انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.