عربستان سومین کشور پس از چین و ترکیه خواهد بود که قرارداد خریداری اس 400 را امضا می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،«میشل بالدانزا» سخنگوی رسمی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) اعلام کرد آمریکا از علاقمندی و تمایل تعدادی از متحدان واشنگتن به خریداری سامانه موشکی دفاع هوایی روسی «اس 400 » نگران است.

 سخنگوی رسمی وزارت دفاع ایالات متحده ضمن بیان این مطلب ضرورت حفظ مطابقت عملیاتی کشور های منطقه با سیستم های تسلیحاتی آمریکایی و غربی برای خنثی کردن تهدیدات مشترک را خاطرنشان ساخته و گفت آمریکا و عربستان دارای روابط محکم و استوار در زمینه خرید های تسلیحاتی هستند.

پیش از این شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از منابعی که نخواستند نام شان فاش شود، اعلام کرده بود «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان در جریان سفر خود به مسکو درباره خریداری سامانه های موشکی اس 400 با مقامات روسیه به توافق رسیده است.

برخی منابع نیز گفتند که ممکن است عربستان سعودی دست کم چهار گردان از سامانه های موشکی پدافند هوایی اس 400 به ارزش 2 میلیارد دلار را از روسیه خریداری کند.

این مساله را یک منبع آگاه از جریان مذاکرات میان روسیه و عربستان اعلام کرده و افزود قرار است مشخصات دقیق این معامله در نشست کمیسیون بین دولتی همکاری های نظامی دو کشور در اواخر اکتبر مورد بحث قرار بگیرد.

بنابر این گزارش، عربستان سومین کشور پس از چین و ترکیه خواهد بود که قرارداد خریداری اس 400 را امضا می کند.هند نیز از جمله کشورهایی است که پیش از عربستان برای خرید سامانه موشکی اس 400 ابراز تمایل کرده است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.