ارزیابی سالیانه استراتژیک اسرائیل که دستگاه امنیتی و مغزهای استراتژیک آن را تدوین می کنند بار دیگر تأکید می کند که حزب الله در رأس رتبه بندی دشمنان اسرائیل قرار دارد و پس از آن ایران در رتبه دوم است سپس جنبش مقاومت اسلامی«حماس» در مرتبه سوم قرار دارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در یادداشتی در روزنامه فر امنطقه ای رأی الیوم نوشت: یک ضرب المثل مشهور عربی وجود دارد که می گوید« دروغ را از بزرگ بودن آن بشناس» و یقین قاطع داریم که این ضرب المثل بر اطلاعات درز کرده به بیرون که روزنامه «یدیعوت آحارنوت» اسرائیلی دو روز پیش منتشر کرد، انطباق دارد. اطلاعاتی که می گوید دستگاه اطلاعاتی جاسوسی اسرائیل سفر «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان به سوریه ملبس به لباس یک «تاجر» را برای دیدار با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه رصد کرده است.

این روزنامه اسرائیلی مدعی شد که چشم هایی وجود دارند که به نفع اسرائیل کار می کنند و تحرکات سید حسن نصرالله را دنبال می کنند و در عمل پیش از سفرش به سوریه به این رژیم اطلاع دادند اما وی را مورد هدف قرار نداد و می خواست این پیام را به وی برساند که سفرهای سری اش به دمشق و تهران از دید این رژیم پنهان نیست.

ماشاالله به این خودداری از قتل و احساسات انسانی سازمان اطلاعات اسرائیل و رهبرانش که تحرکات خطرناک ترین مردی که آنها را تهدید می کند، را دنبال می کند اما دست به ترورش نمی زند؛ همانطور که سلف وی یعنی «سید عباس الموسوی» را در سال 1992 با بمباران خودرویش در شهرک«جبشیت» در جنوب لبنان ترور کرد.فهرست ترورهای فرماندهان و رهبران میدانی حزب الله هم طولانی است مانند شهید« عماد مغنیه» فرمانده شاخه نظامی حزب الله،«سمیر قنطار» قدیمی ترین اسیر عرب و «جهاد مغنیه» و فهرست طولانی است.

در این زمینه نیز شهدای انقلاب فلسطین را فراموش نکنیم مانند «یاسر عرفات» رئیس فلسطین که در دفترش محاصره و مسموم شد یا «خلیل الوزیر»(ابوجهاد) یا «ابوعلی ایاد» یا »ودیع حداد» ، «غسان کنفانی» ، «ابوعلی مصطفی» و شهدای سه گانه«الفردان» ، شیخ «احمد یاسین» موسس جنبش «حماس» ، «احمد الجعبری» ، «یحیی عیاش» و «جمال بوسهمدانه» ...فهرست در این زمنیه طولانی است و ما را ببخشید اگر به دلیل ضیق مساحت همه را ذکر نمی کنیم.

ارزیابی سالیانه استراتژیک اسرائیل که دستگاه امنیتی و مغزهای استراتژیک آن را تدوین می کنند بار دیگر تأکید می کند که حزب الله در رأس رتبه بندی دشمنان اسرائیل قرار دارد و پس از آن ایران در رتبه دوم است سپس جنبش مقاومت اسلامی«حماس» در مرتبه سوم قرار دارد.حزب الله لبنان به این جایگاه نمی رسید مگر به دلیل رهبران و شهدایش و ثابت قدم بودن بر سر اصولش.

خطر حزب الله برای اسرائیل نه در موشک ها و بمب هایش است که تعداد آن ها بیش از 150 هزار موشک از انواع و حجم های و ابعاد مختلف است بلکه همچنین به دلیل مبارزان قوی و با اراده اش و نیز اراده قوی رهبرانش است که از هدف استراتژیک شان یعنی مقاومت در برابر اشغالگری اسرائیل چشم پوشی نمی کنند.

ژنرال« امیر ایشل»فرمانده سابق نیروهای هوایی اسرائیل در گفت و گویی که چند روز پیش در روزنامه «هاآرتس» منتشر شد، اذعان کرد که نیروی هوایی اسرائیل طی سال های اخیر صد حمله هوایی داخل اراضی سوریه انجام داد و طی آن کاروان های موشک هایی که ایران برای حزب الله از طریق فرودگاه بین المللی دمشق ارسال کرد را منهدم کرد. اگر اسرائیل این موشک ها را رصد می کند و منهدم شان می کند پس چرا هواپیماهایش را برای حمله هوایی چند دقیقه ای برای ترور مغز متفکر قدرتمندی که شکست اش داد یعنی اسرائیل را شکست داد آن هم دو بار یکی زمانی که ارتش اش را تحقیر کرد و مجبورش کرد که به شکل یک طرفه از جنوب لبنان در سال 2000 عقب نشینی کند و سپس اسطوره این ارتش را برای بار دوم در جنگ 2006 نابود کرد و بیش از 5هزار موشک شلیک کرد و عمق فلسطین اشغالی را هدف قرار داد، نفرستاد؟

ترور فرماندهان، این نظریه را جا می اندازد که «نصر یکی دیگر را خلق می کند» که بسیار مهمتر از نابودی کاروان موشک هاست زیرا این رهبران دارای اراده برای اتخاذ تصمیم های جنگ و نیز اداره آن با مهارت زیاد هستند و الگویی برای ایستادگی و شهادت مبارزان ارائه می کنند و در تقدیم فرزندان خود برای آن که در صفوف نخست در کنار فرزندان دیگر باشند، هرگز تردیدی نمی کنند.

چیزی که باعث می شود در روایت اسرائیل شک کنیم و حتی آن را جعلی بدانیم این است که کسی که این سفر به سوریه و دیدار با اسد را اعلام کرد خود سید حسن نصرالله در یکی از سخنرانی هایش بود. اگر سازمان اطلاعات اسرائیل از این سفر و جزئیات آن خبر داشت و نیز از نوع لباس هایی که این مرد برای پنهان شدن از چشمان مامورهایی که مراقبش هستند، پوشید خبر داشت پس چرا بلافاصله پس از انجام سفر یا حتی پس از بازگشتش آن را اعلام نکرد و برای ما تصاویر ارائه نکرد این در حالی است که سازمان اطلاعات این رژیم افتخار می کند که مورچه ها را روی زمین هم به تصویر می کشد و در این زمینه سابقه دارد به ویژه اگر برای ما نشان می داد که  سید حسن نصرالله ریش اش را تراشیده و بدون عمامه سیاه باشد.

اینکه این سفر صورت گیرد و به اهدافش برسد خودش یک پیروزی بزرگ برای مقاومت لبنان و سید آن است و نیز شکست اطلاعاتی و نظامی بزرگ برای دولت اشغالگر است که می خواست دیده ها را از آن منحرف کند با این گونه درز دادن اطلاعات به بیرون که فقط افراد وابسته به خودش چه عرب باشند چه اسرائیلی را قانع می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.