زمانی که وزیر دارایی انگلیس از کابینه این کشور خواست حقوق بالای کارمندان بخش دولتی را زیر ذره بین قرار دهد، آیا به عنوان یک سیاستمدار ارشد به رقم درآمد خودش فکر نمی کرد؟

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روزنامه ایندیپندنت، اخیرا جنجالی بر سر درآمد «فیلیپ هاموند» وزیر دارایی انگلیس به راه افتاده است. هاموند علاوه بر حقوق 74 هزار پوندی که به دلیل عضویت اش در پارلمان انگلیس دریافت می کند، 67 هزار و 505 پوند - سه برابر متوسط در آمد یک پرستار - هم از وزارت دارایی حقوق می گیرد. البته اسراف کاری ها و درآمد های جانبی و استفاده رایگان از یک طبقه آپارتمان در مرکز شهر «لندن» و یک خانه پر زرق و برق در «باکینگشایر» نیز به حساب نیامده است. کل این حقوق و مزایا را می توان حدود 400 هزار پوند ارزش گذاری کرد.

آیا یک کارمند می تواند در کا سال کاری خود چنین درآمدی را کسب کند؟

این در حالی است که هاموند هفته گذشته به دلیل افزایش درآمد کارمندان (در واقعیت اصلا افزایش حقوقی رخ نداده و حتی کمتر شده است) بر آنها تمرکز کرد و از اعضای کابینه این کشور خواست این افزایش را تنها به یک درصد محدود کنند.

اما حقایق چیز دیگری را می گوید و مقایسه حقوق هاموند با درآمد پرستاران گویای این حقیقت است. اکنون هاموند چگونه می خواهد بسته حقوقی خود را که دست کم 10 برابر یک پرستار است، توجیه کند؟

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.