آیا تازه ترین تهدیدات رئیس جمهور آمریکا را باید هشداری برای آغاز جنگ در شبه جزیره کره دانست؟

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مجله آمریکایی نشنال اینترست گزارش داد «دونالد ترامپ» رئیس ‌جمهور آمریکا روز جمعه پس از دیدار با «مون جائه این» همتای کره‌ جنوبی خود بر لزوم پاسخ قاطع به تهدیدات کره شمالی تاکید کرد.

ترامپ تاکید کرد که برنامه موشکی هسته‌ ای و بالستیک کره‌ شمالی، نیازمند پاسخی قاطع است و دوره صبر استراتژیک در قبال پیونگ ‌یانگ به سر آمده است.

رئیس‌ جمهور آمریکا که در نشست خبری مشترک با همتای کره‌ جنوبی خود سخن می ‌گفت، ادامه داد: «صادقانه بگویم، صبر استراتژیک با رژیم کره‌ شمالی شکست خورده است. صادقانه بگویم این صبر و شکیبایی به پایان رسیده است».

رئیس جمهوری آمریکا افزود: «هدف ما صلح و ثبات در همه جهان است و کره شمالی باید بداند که همواره از متحدان خود دفاع می کنیم. از همه کشورهای جهان می خواهم که برای تحریم کره شمالی متحد شوند.»

وی افزود: «آمریکا در همکاری نزدیک با کره‌ جنوبی، ژاپن و دیگر متحدان خود در سراسر جهان در تدارک انجام اقدامات دیپلماتیک، امنیتی و اقتصادی برای محافظت از متحدان و شهروندان خود در برابر تهدیدی به نام کره ‌شمالی است».

به گفته رئیس‌ جمهور کره‌ جنوبی، «تهدیدات کره‌ شمالی هم آمریکا و هم کره‌ جنوبی را تهدید می ‌کند و دو کشور در برابر آن متحد هستند».

چند روز پیش از این، رسانه ‌های چینی از توافق مقام‌ های ارشد چین و آمریکا بر سر آنچه «خلع‌ سلاح هسته ‌ای برگشت ‌ناپذیر و کامل» در شبه ‌جزیره کره توصیف شد، خبر دادند.

خبرگزاری رویترز چند روز پیش به ‌نقل از مقام‌ های آمریکایی گفته بود بررسی و ارزیابی آنها نشان می ‌دهد که کره شمالی مجددا دست به آزمایش موتوری زده که احتمالا برای استفاده در موشک‌ های قاره ‌پیما کاربرد خواهد داشت.

اظهارات اخیر ترامپ نشان می دهد که وی از عدم پیشرفت در تلاش ها برای توقف برنامه موشکی و هسته ای کره شمالی به تنگ آمده است.

بسیاری از کارشناسان و ناظران بر این باور هستند که کره شمالی هنوز موفق به ساخت موشک قاره‌ پیما نشده و هنوز قادر نیست کلاهک هسته ‌ای بر چنین موشکی سوار کند، اما در این مسیر پیشرفت هایی داشته‌ است.

رهبر کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی را تهدید به انجام حمله پیشگیرانه اتمی کرده‌ است.

کره شمالی در ماه های اخیر بر تهدیدات خود افزوده و حدود 10 آزمایش موشکی انجام داده است.

شورای امنیت سازمان ملل آزمایش‌ های هسته‌ ای و موشکی کره شمالی را منع کرده و در این خصوص نیز تحریم ‌هایی را علیه پیونگ ‌یانگ تصویب کرده‌ است.

آمریکا در ماه های اخیر و بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ خواستار توقف آزمایش موشکی و هسته ای کره شمالی است و تهدید کرده که واکنش آمریکا به تنش سازی های کره شمالی جدی خواهد بود.

اکنون سوالاتی که مطرح می شود این است که آیا جنگ کره شدید خواهد بود؟ آیا 50 هزار سرباز آمریکایی در این جنگ احتمالی جان خود را از دست می دهند؟

با توجه به چنین احتمالاتی ترامپ باید گزینه نظامی را از گزینه های روی میز خود کنار بگذارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.