اجرای یک عملیات انتحاری در ایستگاه قطار مرکزی بروکسل خنثی، و فرد مظنون به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، عملیات انتحاری در ایستگاه قطار مرکزی شهر «بروکسل» خنثی شد.

پلیس بلژیک به یک مرد که گفته می‌شود قصد حمله انتحاری به ایستگاه قطار بروکسل را داشته شلیک کرده است. این مهاجم مرده است.

در پی این واقعه، پلیس ایستگاه قطار و میدان نزدیک آن را تخلیه کرده و از کسبه و رستوران‌ ها خواست کرکره‌ های خود را پایین بکشند.

در این واقعه به کسی به غیر از فرد مهاجم آسیبی نرسیده است.

سخنگوی پلیس بروکسل به رویترز گفت: «یک حادثه در ایستگاه مرکزی شهر روی داد و در پی آن انفجاری اتفاق افتاده اما پلیس توانست مردی که مواد منفجره به همراه داشت را خلع سلاح کند. هم اکنون ماموران امنیتی و پلیس به طور گسترده در محل حضور دارند اما اوضاع تحت کنترل است.»

روزنامه محلی «لیبر بلژیک» به نقل از کارآگاهان نوشته مردی که مورد هدف قرار گرفت یک کوله پشتی و یک کمربند انفجاری به همراه داشته است.

مهاجم پس از آن که متوجه شک ماموران شد، یک وسیله انفجاری را منفجر کرد. این انفجار کوچک و بدون هیچ تلفاتی گزارش شد.

پلیس ضد تروریستی بلژیک تحقیقات برای شناسایی هویت این فرد را آغاز کرده است.

«اریک ون دیرسیپت» دادستان فدرال بلژیک پس از این حادثه به خبرنگاران گفته است: انفجاری کوچک در ایستگاه قطار در ساعت 8:30 دقیقه روی داد که به مثابه «اقدامی تروریستی» ارزیابی می شود.

این دادستان فدرال با این حال حاضر نشده است در خصوص گفته های شاهدان عینی مبنی بر این که فرد مظنون پیش از انفجار فریاد زده بود «الله اکبر»،‌ اظهار نظر کند.

یک کارمند ایستگاه قطار گفته است، مردی که کوله پشتی به همراه داشت فریاد زد الله اکبر، و سپس شی ای در نزدیکی او منفجر شد. اما به رغم این انفجار، به کسانی که در محدود سه متری این مرد قرار داشتند آسیبی وارد نشد.

رسانه‌های بلژیک به نقل رئیس ایستگاه مرکزی بروکسل نوشته اند که فرد مظنون در حدود 30 تا 35 سال سن داشت و به سمت بخش‌های 3 و 4 ایستگاه رفت.

مارس سال گذشته سه انفجار در فرودگاه بین‌المللی و متروی بروکسل 34 کشته و حدود 200 زخمی بر جای گذاشت. داعش مسئولیت آن حمله را بر عهده گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.