وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان مدعی شد که این کشور 3 نیروی سپاه پاسداران ایران را در نزدیکی یک میدان نفتی خود در خلیج فارس بازداشت کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از رویترز، وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان سعودی امروز دوشنبه مدعی شد که نیروی دریایی این کشور سه نیروی سپاه پاسداران ایران را درون یک قایقی که جمعه شب در زمان نزدیک شدن به میدان نفتی«مرجان» در سواحل عربستان توقیف کرده، بازداشت کرده است.

در این بیانیه ادعا شده است که این قایق یکی از سه قایقی بوده است که نیروی دریایی عربستان با آنها مقابله کرده است که یکی از آنها توقیف و دو قایق دیگر فرار کردند.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است که این سه عضو سپاه پاسداران اکنون تحت بازجویی هستند.

پیش از این خبرگزاری رسمی عربستان(واس)اعلام کرد که نیروی دریایی عربستان یک قایق حامل سلاح را که در حال نزدیک شدن به سکوهای میدان نفتی مرجان در خلیج فارس بودند را جمعه شب توقیف کردند.همچنین دو قایق دیگر توانستند از محل حادثه فرار کنند.

در همین حال، مجید آقابابایى مدیر کل امور مرزى وزارت کشور درباره ادعاى عربستان مبنى بر دستگیرى ٣ نظامى ایرانى اظهار داشت: این موضوع مربوط به همان دو قایق ماهیگیرى است.

وى با بیان اینکه صیادان هیچ نوع ابزار نظامى همراه نداشتند افزود: عربستان با تیراندازى به دو قایق صیادى ایرانى باعث مرگ یکى از ماهیگیران شد.
آقابابایی گفت: ادعاى عربستان درباره دستگیرى نیروى نظامى ایران صحت ندارد چراکه افرداى که با نیروهاى این کشور روبه رو شدند صیادان ساده اى که قایق آنها هم قایق ماهیگیرى بوده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.