تازه ترین اخبار از کشته شدن شماری و افزایش شمار زخمی ها خبر می دهد؛ در حالی که آتش سوزی هنوز مهار نشده است هنوز دود غلیظی از آن به آسمان برمی خیزد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، آتش سوزی در برج مسکونی 27 طبقه «گرانفل» در غرب «لندن» از ساعت یک و سی دقیقه بامداد به وقت محلی از طبقه چهارم این برج آغاز شد.

اداره آتش نشانی لندن اعلام کرده است بر اثر این آتش سوزی چند تن جان باخته اند اما تعداد دقیق آنها هنوز مشخص نیست.

یک مقام اداره آتش نشانی لندن اعلام کرد در این حادثه چند تن جان خود را از دست داده اند و در حال حاضر نمی توان شمار آنها را تایید کرد. در زمان وقوع حادثه 600 نفر در ساختمان بودند که شماری از آنها در میان مفقودین هستند.

دست کم 50 تن نیز در این آتش سوزی مجروح شده اند. علت این آتش سوزی هنوز مشخص نیست.

شاهدان عینی می گویند پیش از اینکه برج لندن در دود و آتش پیچیده شود، افرادی را دیده اند که از پنجره ها فریاد می کشیدند و کمک می خواستند. به گفته این شاهدان، شماری از ساکنان این برج را دیده اند که با جراحت ناشی از سوختگی و مسمومیت و شماری نیز مصدوم از ساختمان خارج شدند و یا خود را از پنجره ها به بیرون پرت کردند.

به علت احتمال فروریختن ساختمان نیروهای امدادی و آتش نشانان هنوز نتوانسته اند به درون ساختمان بروند و تلاش می کنند آتشی را که هنوز از طبقه چهارم به بالا در ساختمان زبانه می کشد، خاموش کنند.

تصاویر نشان می دهد کل ساختمان طی چند ساعت به سبب آتش سوزی از بین رفته است.

«صادق خان» شهردار لندن وضعیت فوق العاده اعلام کرده و همه مسیرهای منتهی به این ساختمان مسدود شده است. پلیس از مردم خواسته است از محل حادثه دور بمانند زیرا نگرانی هایی در ارتباط با فرو ریختن ساختمان وجود دارد.

20 دستگاه آمبولانس در محل حادثه حضور دارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.