مکان: کاراکاس، ونزوئلا/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، طرفداران و مخالفان «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در مقابل دادگاه عالی این کشور در «کاراکاس» با هم درگیر شدند.

دادگاه عالی ونزوئلا درخواست دادستان ارشد این کشور برای توقف اصلاح قانون اساسی از سوی رئیس جمهوری رد کرده است؛ اقدامی که موضع مادورو در مقابل مخالفانش را تقویت می‌ کند.

بر این اساس، درخواست برای توقف اقدامات مادورو در تدوین مجدد قانون اساسی رد شده است.

«اورتگا دیاز» دادستان کل که زمانی یکی از وفاداران به مادورو بود، تصمیم تشکیل مجلس موسسان از سوی مادورو برای اصلاح قانون اساسی را رد کرده و آن را خلاف میراث «هوگو چاوز» رئیس جمهور فقید ونزوئلا دانسته است.

دو ماه تظاهرات علیه دولت مادورو در کاراکاس و سایر مناطق این کشور دست کم 68 کشته برجای گذاشته و معترضان خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدید به دلیل افزایش بحران‌های اقتصادی و کمبود مواد غذایی در کشور و ناکارآمدی دولت مادورو شده‌ اند.

رهبران اتحادیه‌ های صنفی اعلام کرده‌ اند که کارگران بخش حمل و نقل نخستین کسانی هستند که کار را در کشور آغاز می کنند و اغلب با شرایط نامساعدی در این کشور که دارای بالاترین نرخ قتل در جهان را دارد، روبرو هستند. مادورو اما قول داده که بحران موجود در کشور را با ایجاد یک مجلس موسسان و تدوین قانون اساسی جدید از میان بردارد اما مخالفان این اقدامات را رد کرده و آن را تلاشی برای تحکیم قدرت مادورو می دانند.

مکان: کاراکاس، ونزوئلا

منبع: خبرگزاری فرانسه

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.