یک روزنامه ترکیه اعلام کرد که پاکستان قصد دارد 20 هزار نیروی نظامی خود را به قطر اعزام کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ینی شفق ترکیه، روزنامه ینی شفق که از روزنامه های نزدیک به دولت ترکیه است نوشت که پاکستان قصد دارد 20 هزار نیروی نظامی خود را بر اساس توافقنامه نظامی امضا شده میان آنکارا و اسلام آباد به قطر اعزام کند.

انتشار این خبر با تصویب لایحه ای در پارلمان ترکیه همزمان شده است که به نیروهای مسلح ترکیه اجازه می دهد بر اساس توافقنامه امضا شده میان دو کشور در سال 2014 برای استقرار نیروهای ترکیه در پایگاه نظامی ترکیه در قطر نیرو اعزام کند.

در حال حاضر ترکیه 200 نظامی در این پایگاه نظامی دارد که به عنوان مستشار نظامی فعالیت می کنند و قرار است آنکارا به زودی 3تا 5هزار نظامی خود را به قطر اعزام کند.

این در حالی است که روابط پاکستان و عربستان سعودی از سال 2015 و پس از آغاز تجاوز ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به یمن متنشج شد زیرا پاکستان پیوستن به این ائتلاف به رهبری عربستان را نپذیرفت و مخالفت پاکستان در آن زمان باعث شد امیدهای ریاض برای دستیابی به حمایت نظامی بزرگ از خارج از منطقه برای جنگ علیه یمن را از بین ببرد.

ریاض از پاکستان خواسته بود که به عربستان کشتی جنگی و هواپیما و نیز نیرو بفرستد تا به ریاض در تجاوزش به یمن کمک کند اما پارلمان پاکستان لایحه ای را به تصویب رساند که بر اساس آن مشارکت در این جنگ رد شده و از طرف های یمنی خواست اختلافات شان را به شکل مسالمت آمیز حل کنند و نیر بر پایبندی اسلام آباد بر بی طرفی تأکید کرد تا بتواند نقش دیپلماتیک خود را برای پایان بحران ایفا کند.

بنابر این گزارش، این اخبار در حالی منتشر می شود که کشورهای عربستان،امارات متحده عربی، بحرین و مصر اقدام های سیاسی و اقتصادی خود را علیه قطر تشدید کرده و احتمال دخالت نظامی این چهار کشور در قطر برای تغییر نظام حاکم زیاد شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.