نیروهای الحشد الشعبی با ادامه پیشروی خود در مرزهای عراق با سوریه یکی از مهمترین خطوط امدادرسانی گروه تروریستی داعش را قطع کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آلمان، برخی منابع عراقی گفتند که نیروهای الحشد الشعبی امروز-جمعه- توانستند که دو روستای مهم را در غرب شهر «البعاج» واقع در شمال غرب شهر «موصل» (واقع در 400 کیلومتری شمال بغداد) را آزاد کنند.

این منابع گفتند که نیروهای الحشد الشعبی به پیشروی های خود ادامه داده و روستا و پاسگاه مرزی«تل صفوک» در غرب شهر البعاج را آزاد کنند این روستا یکی از مهم ترین خطوط امداد رسانی اصلی داعش بین سوریه و عراق به شمار می رود.بخش دیگری از نیروهای الحشد الشعبی نیز روستای مرزی«چافر جلفاس» در غرب البعاج را آزاد کردند و پرچم عراق را بر فراز ساختمان های آن بر افراشتند.

نیروهای الحشد الشعبی هفته گذشته موفق شدند از سمت شهر البعاج در شمال غرب موصل به مرزهای عراق با سوریه برسند و موانع خاکی در خط جداکننده مرزهای دو کشور برای جلوگیری از نفوذ عناصر داعش ایجاد کنند.

بنابر این گزارش، این عملیات در چارچوب نبرد آزادی موصل صورت می گیرد که ماه اکتبر گذشته آغاز شد و طی آن بخش شرقی به طور کامل در ماه ژانویه آزاد شد و بخش غربی آن نیز در آستانه آزادی کامل قرار دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.