پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

نامه ای به سردبیر واشنگتن پست؛

رقص خطرناک ترامپ با سعودی ها

سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی به عنوان چراغ سبزی برای ادامه گسترش وهابیت با انتقادات گسترده ای در داخل این کشور مواجه شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «جک شیلکرت» یکی از مخاطبان روزنامه واشنگتن پست در نامه ای به این روزنامه از سفر رئیس جمهور کشورش به عربستان انتقاد کرده و نوشته است: «فرید زکریا» 26 ماه مه (5 خرداد) در مقاله ای تحت عنوان «ترامپ بازیچه دست عربستان سعودی شده است»، به این مسئله اشاره کرد که چقدر سعودی ها و نسخه وهابی آنها از اسلام خطرناک است. اصول اولیه تروریسم از جمله ایده های تکفیری که اجازه کشتار مسلمانان را می دهد، در این دین عربستان سعودی موجود است.

ترامپ با رهبران کشوری دیدار و گفت و گو کرد که اتباع آن در 20 سال گذشته مسئول گسترش ریشه های تروریسم بوده اند. این امر بسیار نگران کننده است اما تعجب آور نیست. ترامپ مسائل امنیتی را به طور کامل نمی داند. او مشاوران امنیتی را که در جلسات بیش از حد پیچیده می نمایانند، نادیده می گیرد. بنابراین ترامپ، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه و دیگر مقامات او به جای مقابله با سعودی ها با حقایق ساده، با آنها رقص شمشیر انجام می دهد.

سفر ترامپ به عربستان سعودی خطرناک بود. ترامپ و همراهان او با رقص با عربستان سعودی، این ایده را به سعودی ها منتقل کردند که حمایت آنها از نسخه وهابی اسلام می تواند بدون هیچ کنترلی ادامه یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.