نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانانش به نزدیکی آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در استان حلب رسیدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آلمان، نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانانش به دروازه های شهر«مسکنه» واقع در 10 کیلومتری  شرق شهر«حلب» رسیدند.این شهر مهم ترین و آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در ریف شرقی حلب به شمار می رود.

یک منبع در مخالفان سوری به خبرگزاری آلمان گفت که نیروهای دولتی و هم پیمانانش در پی عقب نشینی عناصر گروه داعش از روستاها و شهرک های غرب و جنوب مسکنه در سایه بمباران هوایی شدید هواپیماهای روسی اکنون به دروازه های شهر مسکنه رسیدند.

این منبع افزود که حملات هوایی روسیه بیش از 120 حمله رسید و مواضع داعش در شهر مسکنه و حومه آن را هدف قرار داد.

این منبع در ادامه گفت که جنگنده های روسی مواضع داعش در روستاهای«السکریه»، الجعابات»، «مزرعه رابعه»، «الفرعیه»، «البوعاجوز» و کارخانه شکر و برخی از تپه های نزدیک به شهر مسکنه را بمباران کردند.

یک منبع نظامی سوری نیز گفت که نیروهای دولتی شب گذشته شهرک «الحمیدیه» در ریف شرقی حلب را در پی درگیری با داعش آزاد کردند و به شهر مسکنه بیشتر نزدیک شدند.

یک منبع نظامی سوری روز شنبه اعلام کرد که نیروهای دولتی سوریه با همکاری نیروهای همپیمان امنیت و ثبات را به روستاهای«موالح جنوبی، السکریه، المکننه الزراعیه» در غرب مسکنه و واقع در سه کیلومتری این شهر و نیز روستاهای«الکرمه، موالح شمالی، جب النینه، ابو سوسه، طاعوس، تل العبد، العیس شرقی، العیس غربی و ام الثوره» را در ریف شرقی حلب بازگرداندند.

در همین حال، ارتش سوریه و هم پیمانانش همچنین در چهاردهم ماه جاری فرودگاه نظامی و مهم «الجراح» و نیز شماری از روستاها و شهرک ها را در ریف شرقی حلب آزاد کرده بودند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.