«امانوئل ماکرون»کاندیدای میانه روها نیز که با فاصله اندکی از لوپن در رقابت انتخاباتی پیش است گفت که راه حل ها به این آسانی که لوپن رقیب وی پیشنهاد می کند، نیست و چیزی به نام صفر کردن خطرها«وجود ندارد».

 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران،  خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت:حمله تروریستی که روز پنج شنبه در پاریس پایتخت فرانسه رخ داد و منجر به کشته شدن یک نیروی پلیس به دست یک عنصر وابسته به گروه تروریستی داعش شد، باعث شد که مساله امنیت ملی به صدر اهداف و دغدغه های سیاسی در فرانسه در دو روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برود.

«مارین لوپن» کاندیدای راستگرایان تندرو وعده داد که تدابیر ضد مهاجرت و کنترل مرزها را برای شکست « تروریسم تندروهای اسلامگرا»در صورت پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری، تشدید می کند.

«امانوئل ماکرون»کاندیدای میانه روها نیز که با فاصله اندکی از لوپن در رقابت انتخاباتی پیش است گفت که راه حل ها به این آسانی که لوپن رقیب وی پیشنهاد می کند، نیست و چیزی به نام صفر کردن  خطرها«وجود ندارد».

وی به رادیو«آر. تی .ال» گفت:« شنیدم که خانم لوپن اخیرا بار دیگر گفته است که وقتی به قدرت برسد می تواند از وقوع چنین حملاتی جلوگیری کند.چیزی به نام صفر کردن مشکلات وجود ندارد.هر شخصی غیر از این را ادعا می کند شخصی غیر مسئول و فریبکار است».

چهار کاندیدا در رقابت سخت از بقیه کاندیداها پیش هستند و پس از برگزاری دور نخست که فردا-یکشنبه- برگزار می شود دور دوم انتخابات که سرنوشت ساز است هفتم ماه می فقط میان دو کاندیدایی که بالاترین آرا را به دست آورده باشند، برگزار می شود.

پیش از آغاز مسابقات انتخاباتی به نظر رسید که حمله پنج شنبه به نفع لوپن و به ضرر ماکرون تمام می شود.

به رغم باقی ماندن پیش بینی ها درباره پیشتازی اش در دور نخست به میزان 24.5 درصد ولی میزان تایید ماکرون نیم درصد کاهش پیدا کرد و تایید مردمی از لوپن به 23 درصد رسید.

بر اساس آخرین نظر سنجی که موسسه «اودوکسا» برای روزنامه لوپوان انجام داد، محبوبیت «فرانسوا فیون» نخست وزیر سابق فرانسه و کاندیدای محاظه کاران و «جان لوک میلینشون» کاندیدای چپگراهای تندرو نیم درصد کاهش پیدا کرد و به 19 درصد رسید.

در همین حال، هر کدام از کاندیداها تلاش می کنند که رأی رأی دهندگانی که هنوز تصمیم قطعی خود را برای انتخاب یکی از کاندیداها نگرفته اند و میزان 31 درصد از رای دهندگان را بر اساس نظر سنجی موسسه «ایبسوس» در روز جمعه شکل می دهند را از آن خود کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.