مکان: فرانسه/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، صدها معترض فرانسوی در اعتراض به «مارین لوپن» رهبر حزب جبهه ملی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور به خیابان‌ ها آمده و هشدار دادند که اگر لوپن پیروز انتخابات شود، آزادی‌ های اساسی لغو خواهد شد. 

طی این راهپیمایی که از «اوبرویلیه» به طرف «پاریس» محل گردهمایی امروز (دوشنبه) مارین لوپن برگزار شد، برخی از معترضان به سمت ماموران پلیس بمب‌ های آتش‌ زا پرتاب کردند. پلیس نیز در واکنش به شلیک گاز اشک آور متوسل شد.

«فرناندا ماریچلی» یکی از این معترضان گفت: حزب ضد مهاجرت لوپن با آزادی‌ های اساسی، و حقوق ما می‌جنگد و برایش هیچ فرقی ندارد که ما فرانسوی باشیم یا مهاجر.

بر روی پلاکاردی که در ابتدای این راهپیمایی قرار داشت، نوشته شده بود: «حومه پاریس؛ علیه جبهه ملی». تظاهرات کنندگان در جریان این راهپیمایی تراکت‌ هایی را پخش می‌ کردند که بیگانه هراسی و نژادپرستی که لوپن نماینده آن است را محکوم می کرد.

«عمر اسلاوتی» یکی از فعالان ضد نژادپرستی، ضمن محکوم کردن پوپولیسم راست افراطی که در سراسر اروپا در حال گسترش است، گفت: مبارزه علیه لوپن باید در خیابان‌ ها صورت گیرد نه پای صندوق‌ های رای.

این تظاهرات در حالی برگزار می شود که تنها شش روز تا دور اول انتخابات فرانسه باقی مانده است.

لوپن که می‌ خواهد فرانسه را از اتحادیه اروپا خارج کند، یکی از کاندیداهای پیش‌ رو در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه است که قرار است ۲۳ آوریل (3 اردیبهشت) برگزار شود. دور دوم انتخابات میان دو نامزد نهایی در ۷ مه (17 اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

رهبر راست افراطی سال‌ هاست در تلاش برای پاک کردن تصویر حزبش از نژادپرستی و یهودی ستیزی است.

وی مدعی است با مهاجرت گسترده به ویژه از کشورهای مسلمان در شمال آفریقا، هویت فرانسه پاک شده است و او می‌ خواهد هویت فرانسوی را مجددا احیا کند. 

روز چهارشنبه نیز مقر حزب جبهه ملی فرانسه با بمب آتش زا مورد حمله معترضان قرار گرفت.

مکان: فرانسه

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.