پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت:

تهدید اردن توسط داعش را باید جدی گرفت

گروه تروریستی داعش به لحاظ جغرافیایی کوچکتر می شود و بسیاری از اراضی اشغالی اش در «موصل» در عراق و «الباب» و «جرابلس» و ریف«حلب» در سوریه از دست داده است و بعید نیست که به طرح«ب»روی بیاورد یعنی به فعالیت تروریستی مخفیانه برای انتقام از خسارت جغرافیایی و بشری.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت: تحریک هواداران داعش توسط این گروه تروریستی برای انجام عملیات هجومی در اردن  به مانند هجوم تروریستی«الکرک» در دو ماه پیش برای بی ثبات کردن اردن را باید کاملا جدی گرفت زیرا این گروه تروریستی دارای باندهای خفته و عناصری است که به لحاظ ایدئولوژیک به این گروه همبستگی می کنند.

تهدید داعش در یک نوار مطرح شد که «ایالت فرات» این گروه آن را منتشر کرد و بر زبان اعضای اردنی جاری شد که به لهجه روشنی سخن گفتند در حالی که داشتند سر چهار سرباز سوری را می بریدند و اردن را متهم کردند که این سربازان و دوستان آنها را برای جنگ علیه داعش آموزش می دهد.

وقتی می گوییم که اردن هدف قرار دارد و در چشم رادارهای داعش و طرح های تروریستی انتقامجویانه اش است چیزی اضافه نمی کنیم؛ همین گروه بود که مسئولیت انجام چنیدن حمله چه در گذرگاه مرزی «طربیل» با عراق و چه در شهر الکرک که قلعه آن را اشغال کرد و شماری از نیروهای امنیتی و گردشگران را طی درگیری به منظور از بین بردن باند مهاجم، کشت.

گروه تروریستی داعش به لحاظ جغرافیایی کوچکتر می شود و بسیاری از اراضی اشغالی اش در «موصل» در عراق و «الباب» و «جرابلس» و ریف«حلب» در سوریه از دست داده است و بعید نیست که به طرح«ب»روی بیاورد یعنی به فعالیت تروریستی مخفیانه برای انتقام از خسارت جغرافیایی و بشری روی روی بیاورد و اردن عضو اصلی در ائتلاف ضد تروریسم است که متشکل از شصت کشور به رهبری ایالات متحده آمریکا است به همین دلیل چندان غیرمنتظره نیست که یکی از بارزترین کشورهایی باشد که در معرض حملات داعش قرار گیرد.

اردن چه در سطح امنیتی و چه در سطح سیاسی موفقیت بزرگی با میزبانی نشست سران عرب به دست آورد زیرا نسبت حضور رهبران عرب از ده سال پیش تا کنون بالاترین نسبت بود و این موفقیت بسیاری را تحریک می کند و آنها را به سمت تلاش برای از بین بردنش و بی ثبات کردن این کشور می برد و بی تردید داعش در رأس اینهاست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی داعش اردن
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.