در حالی که یک ماه تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه زمان باقی است، تهدیدات و کل کل های انتخاباتی در این کشور به اوج خود رسیده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز گزارش داد رهبر راست گرایان افراطی فرانسه معتقد است که اتحادیه اروپا خواهد مُرد چون مردم اروپا آن را نمی خواهند.

«مارین لوپن» رهبر راست گرایان افراطی «جبهه ملی» فرانسه در جمع هواداران خود در شهر «لیل» گفت: مردم اروپا اتحادیه اروپا را نمی خواهند بنابراین، این اتحادیه خواهد مُرد.

وی ادامه داد: به اروپایی دیگر تغییر خواهیم یافت. ایده اروپایی که توسط فدرالیست ها شکست خورد و آسیب دید، قوت خود را باز خواهد یافت و به شکل «اروپای ملت ها» تقویت خواهد شد.

او با متهم کردن رقبای اصلی خود گفت: «اکنون زمان شکست حامیان جهانی شدن است.»

مارین لوپن نامزد راستگرایان در این انتخابات وعده داده است در صورتی که در انتخابات پیروز شود همه پرسی خروج فرانسه از اتحادیه اروپا را  برگزار خواهد کرد و بدتر آنکه نتایج همه نظر سنجی ها نشان می دهد که وی در دور نخست انتخابات بیشترین رای را به دست خواهد آورد. در واقع اگر کشوری مانند فرانسه از اتحادیه اروپا خارج شود با توجه به آنکه یکی از بنیانگذاران آن بوده است تاثیر منفی بسیار سنگینی بر این نهاد خواهد داشت.از این  رو، هفته های آینده برای اتحادیه اروپا بسیار مهم و حیاتی است.

نظرسنجی روزنامه فیگارو نشان داده است 72 درصد از رای دهندگان فرانسوی خواستار ماندن در اتحادیه اروپا و حفظ یورو هستند اما برخلاف کل رای دهندگان، حامیان جبهه ملی از خروج از اتحادیه اروپا حمایت می کنند.

نظرسنجی ها نشان داده است لوپن در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در 23 آوریل پیروز خواهد شد اما در دور دوم، در تاریخ هفتم مه، از «امانوئل ماکرون» نامزد مستقل و میانه رو شکست خواهد خورد.

در حالی که چهار هفته به برگزاری دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه فرصت باقی مانده است، نظرسنجی موسسه «بی وی ای» نشان می دهد که ماکرون در دور نخست انتخابات موفق به کسب 26 درصد آرا خواهد شد که این رقم یک درصد نسبت به نظرسنجی هفته گذشته بیشتر بوده است. لوپن نیز با 25 درصد در رتبه دوم قرار دارد.

در این نظرسنجی «فرانسوا فیون» نیز که با رسوایی مالی و شغلی مرتبط با همسر و فرزندانش روبرو است، با افت 2.5 درصدی آراء نسبت به هفته گذشته روبرو شده و تنها 17 درصد آراء را در اختیار خواهد داشت.

فیون رسما اولاند رئیس جمهور فعلی فرانسه را به دخالت در طراحی و اجرای این توطئه متهم کرده است. دفتر اولاند نیز در واکنش به طرح این اتهامات، اظهارات فیون را با شدیدترین وجه ممکن محکوم کرده و این اتهامات را دروغ دانسته است.

فیون در نظرسنجی های اولیه و مقدماتی نامزد پیشتاز انتخابات به شمار می رفت ولی با افشای تخلفات مالی و شغلی خانواده اش اکنون شانس چندانی برای پیروزی در دور نخست انتخابات نخواهد داشت.

دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز 23 آوریل (سوم اردیبهشت) و دور دوم این انتخابات روز هفتم مه (17 اردیبهشت) برگزار خواهد شد و نزدیک به 47 میلیون فرانسوی واجد شرایط برای حضور در این انتخابات هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.