آخرین نظر سنجی ها حکایت از آن دارد که شانس پیروزی امانوئل ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه زیاد است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، یک نظر سنجی که امروز-شنبه- منتشر شد، حکایت از کاهش محبوبیت«بنوا آمون» کاندیدای سوسیالیست ها در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دارد این در حالی است که شانس «امانوئل ماکرون» کاندیدای میانه روها در انتخابات ریاست جمهوری زیاد شده است.

در نظر سنجی موسسه «بی .وی .ای»، آمون جایگاه آمون با کاهش یک درصدی به 12.5 درصد رسید تا جایگاه چهارم را در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری از آن خود کند این در حالی است که «مارین لوپن» رهبر راستگرایان تندرو 26 و ماکرون 25 و «فرانسوا فیون» محافظه کار 19.5 درصد آراء را از آن خود کردند.

آمون که برنامه سیاسی خود را هفته گذشته فاش کرد از اوایل فوریه تا کنون 4.5 درصد از آرای خود را از دست داد این در حالی است که وی همچنان با نیم درصد فقط از «ژان لوک میلینشون» چپ گرا جلوتر است.

همه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به شکل قاطع خروج از رقابت انتخاباتی را رد کردند و این یعنی احتمالا چپ گراها که دچار اختلاف و شکاف شده اند برای نخستین بار از زمان اشغال مکان دوم توسط «ژان ماری لوپن» پدر مارین لوپن به شکل ناگهانی در سال 2002 ، از دور دوم انتخابات خارج می شوند.

در همین حال، فیون از زمان گرفتار شدن در رسوایی به کار گماشتن همسرش به عنوان معاون پارلمانی محبوبیتش را از دست داده است.

این نظرسنجی، رسیدن ماکرون به مرحله دوم انتخابات ریاست جمهور و شکست لوپن با به دست آوردن 62 درصد آرا در مقابل 32 درصد را پیش بینی کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.