پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت:

تظاهرات های ضد ترامپ ادامه دارد+ تصاویر

تظاهرات علیه سیاست های رئیس جمهور آمریکا در مناطقی از آمریکا همچنان ادامه دارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه دالاس نیوز نوشت: شب گذشته «دونالد جونیور» پسر بزرگ ترامپ در ضیافت شام روز ریگان در هتل شهر «دالاس» در ایالت «تگزاس» شرکت کرد. این مراسم سالانه، برای جمع آوری اعانه برای جمهوری خواهان برگزار می شود.

در خارج از هتل در کنار 50 تن از طرفداران ترامپ، شماری نیز علیه وی تظاهرات کردند. «پم استاوین» یکی از معترضان گفت: «ما به سیاست های ترامپ اعتراض داریم. دونالد ترامپ فرد خطرناکی است و دولت وی، بی کفایت ترین دولت آمریکا است.»

حضور پسر بزرگ ترامپ در شام روز ریگان نشان داد که او در سیاست های جمهوری خواهان فعال خواهد بود؛ گرچه هیچ سمت رسمی در دولت پدرش ندارد.

شمار دیگری از معترضان آمریکایی نیز مقابل دادگاه مهاجرت شهر «آتلانتا» علیه سیاست های مهاجرتی دونالد ترامپ تظاهرات کردند.

قرار است فرمان اصلاح شده ضدمهاجرتی ترامپ از 16 مارس (پنجشنبه) اجرایی شود.  

بر اساس این فرمان، اتباع شش کشور از جمله ایران از ورود به خاک آمریکا منع می‌ شود.

این در حالی بود که سخنرانی های شماری از جمهوری خواهان در برخی از شهرداری ها توسط معترضان مختل شد.

«دارل عیسی» و «دونکان هانتر» طی سخنرانی در سالن های شهرداری ها با تظاهرات های جداگانه ای مواجه شدند.

این نخستین سخنرانی های جمهوری خواهان در بخش شمالی «سن دیگو» در ایالت «کالیفرنیا» از زمان روی کار آمدن ترامپ محسوب می شود و طی این برنامه، نمایندگان کنگره با مخالفان دستورکار جدید دولت دیدار می کنند.

بخش خدمات درمانی یکی از نگرانی های اصلی معترضان در هر دو شهرداری بود.

شمار معترضان در یکی از شهرداری ها (رومانا)، در داخل ساختمان 300 تا 400 نفر و در خارج از ساختمان، صدها نفر برآورد شده بود.

معترضان برگه هایی در دست داشتند که بر روی آنها در اعتراض به سیاست های ترامپ نوشته شده بود: «مخالفیم».

این در حالی بود که در رویداد دیگری، بیش از 600 معترض در اعتراض به لغو طرح خدمات درمانی «اوباماکر» در خارج از محل دیدار «مایک پنس» با تاجران و کارآفرینان محلی در شهر «جفرسنتاون» در ایالت «کنتاکی» تجمع کردند.

از سوی دیگر، اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا (ACLU) کارزاری را برای معترضان به سیاست های ترامپ آغاز کرده است. بر این اساس با برگزاری برنامه هایی حق و حقوق معترضان به آنها گوشزد می شود و از آنها خواسته می شود تا در برابر سیاست های ترامپ مقاومت کنند.

این برنامه در تمامی 50 ایالت آمریکا برگزار می شود. هدف از این برنامه ها، سرمایه گذاری بر روی تظاهرات های ضد ترامپ از زمان برگزاری انتخابات ماه نوامبر و کسب اطمینان از آگاهی معترضان از حقوق شان برای اعتراض و بیان درخواست هایشان عنوان شده است.

هدف دیگر، ایجاد «شهرهای آزاد» در سراسر کشور است که مقامات محلی را به تصویب قوانینی برای مقاومت در برابر سیاست های ترامپ تشویق کند.

این در حالی است که شماری از معترضان به سیاست ترامپ در کارزار آنلاینی خواستار برگزاری تظاهرات صلح آمیز در روز 15 مارس (یک روز پیش از اجرای فرمان ترامپ) شده اند و از معترضان خواسته اند به آدرس کاخ سفید کارت پستال هایی ارسال کنند و به این شکل مخالف خود را با رهبری ضعیف و مخرب ترامپ بیان کنند.

از زمان پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ماه نوامبر، آمریک صحنه اعتراضات مردمی بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.