یکی از فرماندهان نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم عراق از انجام مقدمات لازم برای نبرد آزادسازی بخش غربی موصل خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از پایگاه خبری عراق نیوز، «عبدالغنی الاسدی» یکی از فرماندهان نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم عراق امروز گفت: نیروهای مشترک متشکل از ضد تروریسم، پلیس فدرال، نیروهای حشد الشعبی و سایر یگان ها به مرحله آمادگی کامل برای آغاز نبرد آزادسازی غرب موصل رسیدند.

این فرمانده تاکید کرد: محورهای عملیات تعیین شده است.

 وی افزود: با این حال هنوز فرمانده کل نیروهای مسلح چراغ سبز آغاز نبرد را صادر نکرده است.

این در حالی است که پیشتر «معن السعدی» از فرماندهان عراقی اعلام کرده بود شرایط جوی شروع عملیات آزاد سازی غرب موصل را به تعویق انداخته است.

وی افزود: نیروهای مبارزه با تروریسم در ساحل چپ مستقر هستند تا اوضاع جوی مساعد شود و عملیات در ساحل راست را آغاز کنند.

این فرمانده عراقی ادامه داد: نیروهای عراقی آمادگی کامل برای شروع این عملیات در هر ساعتی را دارند. قرار بود این عملیات از شنبه گذشته آغاز شود اما بدی شرایط جوی مانع از شروع آن شد.

السعدی تاکید کرد: عملیات نظامی در غرب باید به مدت دستکم یک هفته انجام شود تا نیروهای عراقی بتوانند دستاوردهای نظامی مشابه آنچه در شرق موصل رخ داد را به دست آورند.

«کریم النوری» یکی از فرماندهان بسیج مردمی نیز تصریح کرد: تاکنون ساعت صفر این عملیات مشخص نشده است.

وی اظهار داشت: بسیج مردمی پس از آزادسازی فرودگاه «تلعفر» و «تل عطبه» و اغلب روستاهای اطراف ناحیه تلعفر و بزرگراه سنجار - تلعفر و قطع مسیرهای تدارکاتی داعش و تنگ کردن حلقه محاصره داعش، اکنون منتظر چراغ سبز برای مشارکت در عملیات کرانه راست موصل هستند.

نیروهای عراقی اخیرا شرق موصل را آزاد کرده اند و سه هزار تروریست داعش را در این بخش به هلاکت رساندند اما تروریست ها هرازگاهی حملات خمپاره ای و موشکی به شرق موصل انجام می دهند.

تروریست های داعش اخیرا تلاش کردند تا به منطقه تل عبطه نفوذ کنند اما این اقدام با کمک نیروهای حشد الشعبی ناکام ماند.

داعش از تابستان 2014 بخش ‌هایی از شمال و غرب عراق را  به اشغال خود درآورده و بارها در این مناطق عملیات تروریستی انجام داده است.

نیروهای عراقی اکنون تلاش می‌ کنند شهر موصل به عنوان آخرین پایگاه داعش در این کشور را از اشغال تروریست‌ های داعش آزاد کنند.

عملیات آزادسازی این شهر یکی از مهم‌ ترین و دشوارترین نبردهای ارتش عراق علیه این گروه تروریستی است. عملیات بازپس‌ گیری موصل از اکتبر آغاز شده ‌است و نیروهای عراقی موفق شده ‌اند بخش‌ های قابل ‌توجهی از این مناطق را آزاد کنند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.