این لایحه که به شکل نهایی و در خوانش سوم آن توسط نمایندگان کنست تصویب شد به مثابه گلوله ترحم برانگیز به تشکیل دو کشور و دفن توافقنامه اوسلو است که پایه های شکننده و متزلزل آن را بنا نهاد و تشکیلات خودگردان فلسطین را لغو و نیروهای امنیتی فلسطین را به نیروهای مزدور رسمی برای حمایت از شهرک سازی و شهرک نشینان می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت:لایحه ای که کنیست اسرائیلی(پارلمان رژیم صهیونیستی)تصویب کرد و کانون شهرک سازی در کرانه باختری اشغالی را قانونی می کند تهدیدی برای فلسطینی ها نیست بلکه محکومیتی برای جامعه جهانی است که آنها را این رژیم فریب داد و کاری کرد که این رژیم را روی بیش از 80 درصد از اراضی تاریخی فلسطین در مقابل یک کشور ظاهری که هیچ حاکمیتی بر بخش باقی مانده ندارد، به رسمیت بشناسد، سپس جامعه جهانی فلسطینی ها را در رویارویی با کفتارهای اسرائیلی تنها گذاشت.

این لایحه که به شکل نهایی و در خوانش سوم آن توسط نمایندگان کنست تصویب شد به مثابه گلوله ترحم برانگیز به تشکیل دو کشور و دفن توافقنامه اوسلو است که پایه های شکننده و متزلزل آن را بنا نهاد و تشکیلات خودگردان فلسطین را لغو و نیروهای امنیتی فلسطین را به نیروهای مزدور رسمی برای حمایت از شهرک سازی و شهرک نشینان می کند.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانسی مطبوعاتی در پاریس گفت که این لایحه تجاوز به ملت فلسطین است و در سازمان های بین المللی با آن مقاومت می کند و دکتر«صائب عریقات» تهدید کرد که تشکیلات خودگردان به رسمیت شناختن اسرائیل را بلافاصله پس از صدور لایحه دیگر برای انتقال سفارت آمریکا یا سفارت هر کشور دیگر به قدس اشغالی، پس می گیرد.

عملی شدن این سخنان عباس و عریقات «صفر» و تهدیدهای خشک و خالی و حرف های بی معنی بود که از زمان امضا توافقنامه اوسلو در 23 سال پیش از این گونه سخنان زیاد شنیدیم؛توافقنامه ای که در میان هیاهوی رسانه ای و سیاسی و جایزه های نوبل و در آغوش کشیدن و دست دادن ها رو به روی دوربین ها امضا شد.

تصویب لایحه در دو روز پیش در خوانش سوم آن در کنست یعنی اینکه دو خوانش پیش از آن بود و سووالی که در این جا مطرح می شود این است که عباس و مشاوران و ارکان تشکیلات خودگردان و سفرایش طی آن دو خوانش اول کجا بودند؟ در کرانه باختری خواب بودند یا مشغول بازی تخته نرد؟چرا تظاهرات اعتراضی در سراسر کرانه باختری حداقل برگزار نشد؟چرا حمله دیپلماتیک در سراسر پایتخت های جهانی انجام نداد؟

کنفرانس اخیری که عباس برای جنبش «فتح» برگزار کرد و هر که را دلش خواست برکنار کرد و هر که را دلش خواست در کمیته مرکزی در انتخاباتی ظاهری منصوب کرد و در این کنفرانس گفت که کنفرانس«مقاومت مردمی» برای رویارویی با اشغالگری اسرائیل و اقدامات سرکوبگرانه و شهرک سازی اش را در پیش گرفت،حالا از عباس و همه اطرافیانش می پرسیم کجاست این مقاومت؟ چرا در برابر شهرک سازی و سرقت اراضی مقاومت طی دوران گذشته که این گونه قوانین و لایحه ها بررسی می شد،ایستادگی نکردید؟ یا اینکه این مقاومت در دنیای دیگر و در دنیای باقی آغاز می شود؟

یک میلیون بار رویکرد تشکیلات خودگردان فلسطین برای پیوستن به سازمان های بین المللی به ویژه دادگاه جنایی بین المللی برای پیگرد جنایتکاران اسرائیلی را شنیدیم و دیدیم که محمود عباس کاغذهای پیوستن به این سازمان ها را امضا می کند تا آن که امروز با این غافلگیر شویم که وی هرگز این کاغذها را ارائه نکرده است و این کارش برای گمراه کردن ملت فلسطین در نمایشی از قبل آماده شده بوده است.

شک داریم که عباس به دادگاه جنایی بین المللی برود همانطور که شک داریم به رسمیت شناختن اسرائیل را در صورت انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی پس بگیرد و تمام چیزی که در این زمینه گفته می شود«کیک بدون آرد» است و در صورتی که عباس ثابت کند ما اشتباه کردیم از همه بیشتر خوشحال می شویم و از همه بیشتر جشن می گیریم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.