نظرسنجی جدیدی برای بررسی نظر مردم آمریکا در خصوص ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک آمریکا انجام شد که بر مخالفت مردم این کشور با رئیس جمهور کشورشان تاکید کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روزنامه هیل، بر اساس یک نظرسنجی جدید، بیش از نیمی از رای دهندگان آمریکایی مخالف فرمان دونالد ترامپ در خصوص ممنوعیت سفر اتباع هفت کشور با اکثریت مسلمان به این کشور هستند.

51 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی شب گذشته که توسط دانشگاه «کوینیپیاک» صورت گرفته بود، با توقف 90 روزه سفر اتباع هفت کشور ایران، عراق، سومالی، لیبی، سودان، سوریه و یمن مخالفت کردند.

46 درصد از این اقدام حمایت، و سه درصد نیز نظر خود را اعلام نکردند.

مقبولیت فرمان ترامپ برای توقف 120 روزه پذیرش پناهندگان حتی از این نیز کمتر بود و 60 درصد با آن مخالفت کردند، در حالی که 37 درصد از آن حمایت کردند و سه درصد نیز نظری نداشتند.

70 درصد نیز مخالفت خود را با توقف پذیرش پناه جویان سوری اعلام کردند و تنها 26 درصد از آن حمایت کردند.

«تیم مالوی» دستیار انجام این نظرسنجی در بیانیه ای گفت: «پیام این نظرسنجی به دونالد ترامپ این است که بسیاری از رای دهندگان با ممنوعیت پذیرش پناهندگان و به ویژه پناهندگان سوری مخالف نیستند.»

نتایج نظرسنجی شب گذشته همچنین نشان داد که بیش از نیمی از پاسخ دهندگان با این استدلال ترامپ که فرمان اجرایی مسلمانان را هدف نمی گیرد، موافق نیستند.

51  درصد می گویند فرمان ترامپ مستقیما مسلمانان را هدف قرار داده است. 39 درصد هم معتقدند فرمان اجرایی ترامپ آمریکا را امن تر نمی کند.

یک قاضی فدرال در شهر «سیاتل» جمعه گذشته حکم توقف فرمان ترامپ را صادر کرد. 16 تن از وکلای دموکراتیک نیز به طرح دعوی علیه این فرمان پیوسته اند.

ترامپ و مقامات دولتی وی این گونه استدلال کرده اند که تصمیم ترامپ برای جلوگیری از تروریسم رادیکال اسلامی ضروری است.

1155 نفر در نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک که از دوم تا ششم فوریه و به صورت تلفنی برگزار شد شرکت داشتند. ضریب خطای این نظرسنجی 2.9 درصد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.