بازمانده سقوط بهمن ایتالیا که بر اثر آن هتلی کوهستانی مدفون شد، تنها نکته ای که پس از نجاتش به یاد دارد این است که در زیر چندین تن برف دفن شده بود.

 

به گزارش جماران، «جورجیا گالاسی» نجات یافته این حادثه که ساعت ها در تاریکی به سر برده و امیدی به نجاتش نبوده است، می گوید: فکر می کردم به دام یکی از زلزله هایی که در ماه های اخیر بخش مرکزی ایتالیا را به لرزه در می آورد، شده ام.

وی که در روز چهارشنبه درخانه والدینش با خبرگزاری آسوشیتد پرس صحبت کرد، گفت: هیچ گاه تصور نمی کردم که سقوط بهمن سبب ویرانی پیرامونم در هتل «ریگوپیانو» شود.

وی گفت: ما تا زمانی که آتش نشانان مطلع مان نکرده بودند، نمی دانستیم که بهمن بوده است و تا آن موقع فکر می کردیم که زمین لرزه قوی رخ داده است.

«گالاسی» و«وینچینتزو فورتی» دو نفر از ۹ نفری بودند که در پی سقوط بهمن در ۱۸ ژانویه سال جاری زنده از زیر برف ها بیرون نجات یافته بودند. ۲۵ تن در این حادثه کشته و ۴ تن نیز در منطقه کوهستانی شمال شرق رم مفقود شده اند.

گالاسی و فورتی که این حادثه را در خانه والدین جورجیا واقع در«گیولینوا» شهر ساحلی دریای آدریاتیک توصیف می کردند، می گفتند که بسیار ترسیده بودیم اما می دانستیم که درست می شود زیرا برف عطشمان را رفع می کرد.

جورجیا گفت: برف برمی داشتیم و در دهانمان می گذاشتیم. چند مرتبه در میان برف ها شیشه و گل و لای بود اما در آن شرایط  موجب بقایمان شد.

وی نیز اظهار کرد: اول  صدای امداد رسانان را حدود ۱۱ صبح جمعه دو روز پس از سقوط بهمن شنیدیم. در آن زمان صدای یکی دیگر از مهمانان هتل که به همراه پسرش در زیر برف مدفون شده بود، به گوش می رسید.

جورجیا در زیر برف ها فریاد زده بود: با که حرف می زنی؟ او پاسخ داده بود: با مائورو. او امدادرسان است. آمده اند که ما را نجات دهند. آن ها گفته اند که آرام بمانیم. آنان ما را بیرون می آورند.

گالاسی اضافه کرد که زمانی که فریاد زدیم آنان صدای ما را شدند و به سمت ما آمدند و با ما نیز صحبت کردند.

مترجم: گلناز سادات غفاری

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.