مخالفان دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا قصد دارند از برگزاری مراسم تحلیف وی جلوگیری کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت:، برگزار کنندگان تظاهرات علیه ترامپ گفتند که انتظار می رود هزاران تظاهرکننده به منظور«توقف» و جلوگیری از برگزاری مراسم تحلیف «دونالد» ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا هفته آینده در واشنگتن تظاهرات کنند.

رهبران گروه موسوم به «دیزایر ابت جی 20» گفتند که معترضان تلاش می کنند که 12 ایست بازرسی امنیتی در نزدیکی ساختمان کنگره که در آن ترامپ سوگند قانونی را در 20 ژانویه ادا می کند و نیز در طول جاده پنسیلوانیا که چهار کیلومتر طول دارد را ببندند.

«دیوید ثیرسون» یکی از برگزار کنندگان این تظاهرات در کنفراسی خبری در روز گذشته-پنجشنبه- گفت :« می خواهیم این انتصاب را متوقف کنیم. می خواهیم  انقلاب گسترده ای را ببینیم که در این شهر و سراسر کشور به راه بیفتد.»

به هیچ نماینده ای از تیم انتقالی ترامپ دسترسی پیدا نشد تا در این زمینه واکنش نشان دهد،همچنین سخنگوی پلیس نیز در دسترس نبود تا واکنشی از خود نشان دهد.

ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری که هشتم نوامبر برگزار شد پس از تبلیعات انتخاباتی که شاهد اردوکشی شدیدی بود، پیروز شد و این پیروزی احساسات طیف های مختلف سیاسی در ایالات متحده آمریکا را برانگیخت.

گروه دیزایر ابت جی 20  که با گروه «بلک لایوز متر» و دیگر گروه های معترض همکاری می کند ،تاکید کرد که تلاش می کند که تدابیر بستن ایست های بازرسی را پیش از بامداد انجام دهد و طی مراسم انتصاب نیز در بعد از ظهر تظاهرات کند.

نزدیک به 300 نفر از داوطلبان دیزایر ابت جی 20 برای بسیج تظاهرکنندگان به منظور سلسله ای از اعتراض ها فعالیت می کنند؛ اعتراض هایی که این گروه آنها را «جشنواره مقاومت» نامیده است.

یکی از برگزار کنندگان تظاهرات که «لگا کارفور» نام دارد گفت:«از انتقال قدرت به شکل مسالمت آمیز تمجید نمی کنیم و باید جلوی آن را بگیریم.»

سخنگوی این گروه که «سامنتا میلر » نام دارد گفت که این گروه سه مجوز برای تظاهرات به دست آورده و  وعده اتفاق های غیرمنتظره می دهد.

به گفته یکی از مسئولان آمریکایی انتظار می رود که مراسم تحلیف و انتصاب ترامپ 800 هزار تماشاگر جذب کند. تعداد تماشاگران مراسم انتصاب «باراک اوباما» به عنوان نخستین رئیس جمهور سیاه پوست آمریکا در سال 2009 نزدیک به یک میلیون و 800 هزار نفر رسید و این بزرگترین تجمع برای مراسم انتصاب در پایتخت آمریکا بود.

برگزار کنندگان تظاهرات گفتند که آنها نسبت به احتمال وقوع درگیری شدید با هواداران ترامپ نگران هستند.

در همین حال، «پیتر  نیوشام»فرمانده موقت پلیس پایتخت هفته گذشته به خبرنگاران گفت که نیروهای امنیتی آماده  مقابله با هر گونه اقدامی برای توقف مراسم هستند.

وی افزود:«معترضان در شبکه های اجتماعی می گویند که آنها می آیند تا مراسم انتصاب را متوقف کنند و این چیزی است که ما برای آن آماده خواهیم بود.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.