در عملیات زیر گیری صهیونیست ها توسط یک فلسطینی 6 نظامی صهیونیست کشته و بیش از 15 نفر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از النشره، در عملیات زیرگیری شهرک نشینان یهودی توسط یک فلسطینی با استفاده از یک کامیون در جنوب شهر«قدس» 6 نظامی صهیونیست کشته و 15 صهیونیست دیگر زخمی شدند.

پلیس رژیم اسرائیل نیز در بیانیه ای اعلام کرد که این کامیون شماری از صهیونیست ها را در شهرک یهودی نشین «ارمونا هنتسف» در جنوب قدس شرقی زیر گرفت.

در این بیانیه آمده است که نیروهای پلیس این فلسطینی را بازداشت کردند اما متعاقبا اخباری مبنی بر شهادت وی در تیراندازی منتشر شد.

 رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که همه کشته ها و زخمی های عملیات قدس از نظامیان وابسته به یکی از لشکرهای نخبه هستند.

المنار نیز اعلام کرد که رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که 8 نفر در عملیات قدس زخمی شده اند که امیدی به زنده ماندن آنها نیست و شمار کشته شدگان این عملیات رو به افزایش است.

 رسانه های اسرائیلی همچنین اعلام کردند که ارتش اسرائیل به خانه این فلسطینی حمله کرد و پدر و مادرش را بازداشت کرد.

بازرسی کل پلیس رژیم اسرائیل نیز تأکید کرد که استشهادی فلسطینی که عملیات قدس را انجام داد از ساکنان قدس شرقی اشغالی است.

برخی اطلاعات نیز حکایت از آن دارد که در این عملیات که نظامیان اسرائیلی را هدف قرار داد 6 نظامی کشته و 21 نظامی دیگر زخمی شدند.

بر اساس این اطلاعات این استشهادی فلسطینی منتظر پیاده شدن نظامیان اسرائیلی از اتوبوس حامل آنها ماند و پس از آن به این نظامیان حمله کرد.

المیادین نیز گزارش داد که رسانه های اسرائیلی در ابتدا از وقوع دو عملیات زیر گرفتن در قدس اشغالی خبر دادند.

شبکه دهم تلویزیون اسرائیل نیز اعلام کرد که در این عملیات 4 نظامی اسرائیلی کشته شدند.

روزنامه یدیعوت آحارنوت نیز نوشت که در میان زخمی ها در عملیات زیرگرفتن در قدس اشغالی 6 نفر در وضعیت وخیمی هستند و امیدی به زنده ماندن آنها نیست.

در تحولی دیگر، در پی این عملیات ارتش اسرائیل در قدس اشغالی به حالت آماده باش کامل درآمد.

در پی این عملیات «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل، نشست کابینه این رژیم که قرار بود امروز بعد از ظهر برگزار شود را لغو کرد.

از سوی دیگر،«حازم قاسم»سخنگوی جنبش «حماس» در واکنش به این عملیات استشهادی گفت که عملیات استشهادی مستمر در کرانه باختری و قدس ثابت می کند که انتفاضه قدس اتفاق گذری نیست.

سخنگوی جنبش «جهاد اسلامی» نیز به المیادین گفت که عملیات قدس را تبریک می گوییم و این عملیات واکنش طبیعی به جنایت های اشغالگر است.

کمیته های مقاومت مردمی نیز اعلام کرد که عملیات امروز محاسبه های اشغالگر را به هم ریخت و تاکید کرد که قدس عنوان انتفاضه و انقلاب باقی می ماند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
کلمات کلیدی قدس. فلسطین.

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.