سفیر ایران در کوبا در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) زهد و سلوک امام خمینی را سرمایه اصلی انقلاب اسلامی و منشاء همه دستاوردهای کشور دانست.
به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) روز گذشته مراسمی با حضور جمعی از علاقمندان به آن حضرت و مقامات محلی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در هاوانا برگزار شد.
"علی چگنی"، سفیر جمهوری اسلامی ایران در هاوانا، طی سخنانی در این مراسم به بیان برخی از فضیلت‌های امام راحل پرداخت.
چگنی با اشاره به همزمانی سالگرد ارتحال امام راحل با سیزدهم رجب، به برخی مشترکات امام خمینی(ره) و جد بزرگوار ایشان حضرت علی(ع) اشاره کرده و یکی ازمهم‌ترین تشابهات آن دو را دو بعدی بودن و جمع اضداد بودن شخصیت آنها توصیف کرد.
علی چگنی جمع بودن صفاتی چون انقلابی بودن، مبارزه و شجاعت در کنار صفاتی چون ذوق هنری، لطافت طبع و آرامش عرفانی در امام خمینی(ره) را حکایت از اتصال وی به چشمه لایزال الهی و چند بعدی بودن این عالم ربانی دانست.
سفیر ایران همچنین خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در عین حال که یک فقیه بزرگ بود، یک فیلسوف عالی مقام، عارف تمام عیار و استاد عرفان نیز بود. این قبیل صفات در کمترین فردی می‌تواند جمع شود.
چگنی زهد، سلوک و شفافیت امام را سرمایه اصلی انقلاب اسلامی و منشا همه پیروزی‌های انقلاب دانست.
وی نبودن فاصله میان امام و امت را عامل اصلی ارتباط قوی قلبی مردم با وی برشمرد.
علی چگنی در سخنرانی خود تاکید کرد: بزرگ‌ترین هدیه رهبری امام خمینی (ره) به امت اسلامی، به ویژه ملت قهرمان ایران، خودباوری و اعتماد به نفس ملی ایشان برای تعالی و حرکت درست در مسیر استقلال و توسعه مبتنی بر ارزش‌های دینی و بومی بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.