وحدت امت اسلامی ازاصول وارزشهای موردتأکید پیامبراعظم(ص)بوده است و عزّت واقتدارهمه جانبه ی مسلمانان در پرتو وحدت وهمبستگی، دربرابردشمنان مشترک است.

شیخ حسن بغدادی، عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران هدف از ایجاد وحدت در بین مسلمانان را در وهله اول حفظ کیان خود و منافع و ثروت های مسلمانان دانست و گفت : به ویژه باید در برابر چالش بزرگی که استکبار جهانی برای ضربه زدن به مسلمانان ایجاد کرده وحدت را تقویت کرد و وحدت رمز پیروزی مسلمانان در برابر استکبار جهانی است.
عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان در ادامه خاطرنشان ساخت : حملات ددمنشانه ایی که استکبار جهانی به همکاری بعضی از رژیم های مزدور منطقه انجام می دهد و گستردگی این حملات تاکیدی بر همین نقطه یعنی ضرورت ایجادوحدت در بین مسلمین است و این ما را بر آن می دارد که در مقابله با استکبار و حملات آن ها با هم متحدتر باشیم تا بتوانیم در مقابل این حمله ها متحدتر شده و با این خطرات رویارو شویم.
وی همچنین در ادامه از وحدت مد نظر امام خمینی (س) نیز سخن گفت : تردیدی نیست که امام خمینی (س) از نخستین کسانی بودند که مسلمانان را به وحدت اسلامی فراخواندند. معمولا کسانی که مسلمانان را به وحدت فرامی خواندند هر کدام عنوان مشخصی داشتند ولی امام خمینی (س) خود جامع همه این جنبه ها بودند و به طور کلی برای اسلام و در یک کلام مسلمانان را به وحدت فرا می خواندند و تبعیضی بین آن ها قائل نمی شدند.
شیخ حسن بغدادی در ادامه افزود : به طور مثال بعضی شخصیت ها در گذشته، مسلمانان را برای وحدت در جنبه های فقهی فرا می خواندند یا برخی از شخصیت ها مسلمانان را برای دانشگاه جهانی فراخواندند و برخی دیگر به حذف مرزهای جغرافیایی بین مسلمین اعتقاد داشتند ولی امام خمینی (س) به وحدت به عنوان مسئله ای که عدالت را برای بشریت تحقق ببخشد نگاه می کردند و می گفتند دعوت جمهوری اسلامی به وحدت اسلامی یک فراخوان جدیدی است برای بشریت .
وی گفت : دعوت امام خمینی (س) در ادامه استمرار دعوت پیامبران بود. به ویژه که امام خمینی خود پرچمدار مسئله فلسطین بود که مهمترین و نخستین مسئله مسلمانان در دنیای کنونی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.