قیام الدین جاوید روزنامه نگار مسلمان هندی که برای دومین بار به ایران سفر کرده است در مراسم بیست و دومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(س) به پرسش های پیرامون شخصیت حضرت امام(س) پاسخ داده است. قیام الدین جاوید که سردبیری روزنامه "رهبر هند" را نیز برعهده دارد در حال نگارش کتابی پیرامون شخصیت حضرت امام(س) است:

لطفاً خود را معرفی کنید و مختصری از فعالیتهای خود و نیز چگونگی شرکت در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی بیان فرمایید.

اسم اینجانب قیام الدین جاوید است. از دهلی آمده ام و سردبیر روزنامه "رهبر هند"هستم. این دومین باری است که به کشور شما می آیم. من از دوران جوانی علاقه داشتم در باره امام خمینی بدانم و تحقیق کنم. در سفر اول به ایران، عشق و ارادت مردم کشور شما را به امام خمینی دیدم و اینک نیز مطالبی راجع به امام خمینی جمع آوری کرده ام تا پس از بازگشت از آنها استفاده کنم. در حال حاضر مشغول نگارش کتابی مشتمل بر زندگی امام خمینی و رویدادهای قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران هستم که امیدوارم بزودی به چاپ برسد و دوست دارم که رئیس جمهور ایران این کتاب را افتتاح کند.

اهداف شما از سفر به ایران و شرکت در مراسم بزرگداشت امام خمینی چیست؟

امام فرشته ای بود که ایران را نجات داد و این کشور را از ظلم و ستم رهانید. من به همین دلیل دوست دارم به ایران بیایم و پیامهای امام را فراگیرم و آنها را به تمام دنیا ارائه دهم.

جایگاه امام خمینی در مطبوعات هندوستان چگونه است؟

در هند، مطبوعات زیادی وجود دارد که به مناسبتهای مرتبط با امام خمینی مطلب می نویسند ولی از نظر من هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده است. من آرزو دارم به آن وضعیت مطلوب برسیم.

چه مطبوعات و رسانه‌هایی علیه انقلاب اسلامی ایران موضعگیری دارند؟

رسانه های هند عموماً علیه انقلاب اسلامی نیستند ولی بالاخره یک لابی ضد مسلمانان همیشه وجود داشته و دارد.

از نظر شما پیام اصلی امام خمینی چیست و چه تأثیری در زندگی مسلمانان دارد؟

پیام امام خمینی، پیام صلح و دوستی است. او ایران را از ظلم و ستم و فحشا نجات داد. پیام امام یک پیام فراگیر است که همه دنیا از جمله هندوستان باید از آن درس بگیرند. آنچه در فکر ماست اینکه این پیامها باید به همه رسانده شود و باید عملی شود. این موضوع، برنامه ماست.

اگر پیام امام که در واقع همان دعوت و پیام اسلام است به صورت صحیح به دنیا عرضه شود نتیجه آن چه خواهد بود؟

قبل از انقلاب اسلامی در ایران یک سیستم منظم قانونی و آموزش صحیح نبود. آنچه بود ظلم و جور بود. امام خمینی برای مقابله با چنین نظامی قد علم کرد ولی او را تبعید کردند. امام با اینکه در خارج از کشور بود به نهضت خود ادامه داد و مردم نیز از ایشان تبعیت کردند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. مردم ایران از راه امام پیروی کردند و به موفقیتهای بزرگ رسیدند هرچند پیام امام خمینی پیامی انسانی و برای تمام بشریت است و همه باید از آن درس بگیرند. اندیشه های امام مطابق با شریعت و در راستای منافع همه مسلمانان بلکه همه مردم جهان است. اگر مردم جهان به این اندیشه ها توجه کنند و آن را بکار گیرند به فلاح و رستگاری خواهند رسید.

چه اشخاص و گروههایی با اندیشه‌های امام ضدیت می‌کنند؟

اشاره کردم که آنچه امام خمینی بیان داشته اند به نفع همه مردم است. همه ما باید این رهنمود ها را حفظ کنیم. پیامهای وحدت آفرین امام به کسی ضرر نمی رساند. همه این پیامها در راستای منافع راستین همه بشریت است. ما باید این پیامها را بکار بندیم.

وظیفه شما به عنوان یک روزنامه‌نگار در زمان حاضر چیست؟

به عنوان روزنامه نگار ما باید سفیر صلح و دوستی باشیم. بنده از دهه 90 میلادی با ایران ارتباط و آشنایی دارم. در تألیفات من راجع به ایران مطالب زیادی هست. همین موضوع باعث شده است که وابستگی بیشتری به ایران پیدا کنم. امیدوارم در آینده با نوشته های من بیشتر آشنا شوید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.