سیصد نفر از دانشجویان بیش ازهفتاد کشور جهان با حضور در حسینیه و نگارستان جماران با آرمانهای معمار انقلاب اسلامی آشنا شدند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران ، صبح امروز همزمان با هفتمین روز ایام دهه فجر و به مناسبت سی ودومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سیصد نفر از دانشجویان بیش ازهفتاد کشور جهان از حسینیه و نگارستان جماران بازدید کردند . سید محمد هاشمی تروجنی ، رئیس مرکز فرهنگی دانشجویی حضرت امام خمینی (س) و مسئول گروه گفت :بازدید از کاخ نیاوران و سپس حسینیه و نگارستان جماران و در نهایت صرف نهار در موسسه تنظیم ونشر آثار حضرت امام خمینی (س) از برنامه های امروز دانشجویان خارجی است .

وی در ادامه افزود: این دانشجویان به منظور آشنایی بیشتر با فرهنگ اسلامی و زندگی امام خمینی (س) به این مکانها دعوت شده اند . همچنین برگزاری نشست هم اندیشی درباره زندگی و سیره امام خمینی (س) نیز جزو برنامه های این دانشجویان است .

"لیندا موفق ندایی"دانشجوی عراقی رشته حقوق دانشگاه علامه طباطبایی در همین رابطه گفت: رهبری قاطع امام خمینی موجب دگرگونی و انقلابی جهانی شد . امام رهبری یگانه و بی نظیر بود و مانند ایشان در جهان عرب نیز وجود ندارد . وی در خصوص موج اسلام هراسی در جهان گفت : به همان اندازه که موج اسلام هراسی در جهان فراگیر شده است ، مردم در اکثر جهان نیز به همان اندازه به دین اسلام می گروند . و نسبت به دین اسلام آگاه شده اندامروزه در سال 2011 اکثر ملتها با فرهنگ اسلامی آشنا هستند . همین بازدیدها، بازتابهای فوق العاده ای میان ملتهای مختلف جهان ایجاد می کند .

بنجامین فیشر، دانشجوی آلمانی رشته ادبیات فارسی در موسسه دهخدا درباره بازدید از حسینیه گفت : بسیار برایم شگفت انگیز بود . این نخستین باری بود که به حسینیه آمدم و در مقایسه با کاخ نیاوران فضایی بسیار معنوی و روحانی داشت .وی در خصوص دلیل وقوع انقلاب اسلامی در ایران گفت ، مردم با پیامها و سخنرانیهای امام خمینی آگاه شدند و موج اسلام خواهی و استقلال بین آنها شکل گرفت .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.