همایش بین‌المللی " شناخت قرآن " با همکاری برخی از علمای هندی نوزدهم دی ‌ماه در دهلی ‌نو، پایتخت هندوستان، برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از Two Circles، این همایش با شعار "من الظلمات الی النور" و با هدف افزایش آگاهی مردم در مورد قرآن و استفاده از آن برای برطرف کردن مشکلات برگزار می شود . علمای برجسته مسلمان از سراسر هند به همراه علمای مسلمان کشورهای مختلف در این همایش حضور خواهند داشت و به بحث و بررسی موضوعات و ابعاد مختلف مربوط به قرآن خواهند پرداخت.

"اسلام پرویز"، مدیر کالج "ذاکر حسین" و رئیس کمیته برگزاری همایش دهلی ‌نو، گفت : هدف اصلی این نمایشگاه گسترش شناخت عموم مردم از قرآن و آشنایی با پیام این کتاب آسمانی و اهمیت آن برای سعادت بشر است . وی در ادامه افزود : قرآن منشأ علوم است، اما به دلیل عدم شناخت و درک صحیح این کتاب آسمانی، علوم آن ، علوم دین نام گرفته و از علوم دنیا جدا شده است، از این رو مسلمانان باید بکوشند تا مفاهیم و علوم قرآن را به درستی درک کنند.

لازم به ذکر است که ،"اسلام عبدالله"، مدیر مرکز اسلامی نوادا در لاس ‌وگاس آمریکا، "سعود عالم"، از اعضای بخش الهیات دانشگاه اسلامی هند، "زمیر احمد"، سردبیر روزنامه اردو زبان "احوال مشرق" چاپ دهلی ‌نو و "سمیه احمد" از اساتید جامعة ‌البنات و پژوهشگر دانشگاه "جواهر لعل نهرو" شهر حیدرآباد هند از جمله افرادی هستند که در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.