دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که نیروهای اشغالگران در حملات چند روز گذشته خود به بیمارستان شفا بیش از 400 فلسطینی را به شهادت رساندند.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی طی جنایاتی 1050 خانه را در اطراف بیمارستان شفا در شهر غزه تخریب کرده و به آتش کشیده است.

 دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که نیروهای اشغالگران  در حملات چند روز گذشته خود به بیمارستان شفا بیش از 400 فلسطینی را به شهادت رساندند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه ضمن محکوم کردن سکوت جامعه بین‌الملل در برابر این جنایات، دولت آمریکا و جامعه جهانی را به سبب همسویی با نسل‌کشی ارتش اشغالگر مسئول دانست.

در این بیانیه آمده است که 107 بیمار همچنان در شرایطی غیرانسانی در بیمارستان شفا تحت محاصره هستند.

  

۱۲ شهید در حمله به محل توزیع کمک‌های بشردوستانه در غزه

 

در همین حال، منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، در بمباران محل حضور فلسطینیان منتظر کمک‌های بشردوستانه در شهر غزه ۱۲ نفر شهید شدند.

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، رژیم صهیونیستی محل حضور فلسطینیان منتظر کمک‌های بشردوستانه در میدان الکویت در شهر غزه را هدف قرار داد که منجر به شهادت ۱۲ نفر و زخمی شدن ۳۰ نفر شد.

در هفته‌های گذشته نیز بارها محل تجمع فلسطینیان در صف دریافت کمک‌های بشردوستانه در شهر غزه هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.