سازمان ملل متحد اعلام کرد که 171 نفر از کارکنان این سازمان در حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه جان باختند.

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، سازمان ملل متحد اعلام کرد که 171 نفر از کارکنان این سازمان در حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه جان باختند.

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک «اونروا» طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که 171 نفر از کارکنان این آژانس در نوار غزه که ارتش رژیم اسرا‌ئیل به مدت 6 ماه است به حملات خود ادامه می‌دهد، جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس داده‌های سازمان جهانی بهداشت ، دو سوم بیمارستان‌های غزه از کار افتاده‌اند و با وجود قحطی قریب الوقوع در نوار غزه، تغییر قابل توجهی در میزان کمک‌های بشردوستانه ارسالی به این منطقه وجود ندارد.

در ادامه حملات ارتش رژیم اسرائیل در سراسر نوار غزه به ویژه در منطقه ریمال در نزدیکی بیمارستان شفا و شهر خان‌یونس در این نوار غیرنظامیان جان خود را از می‌دهند و خانه‌ها و زیرساخت‌های غیرنظامی ویران می‌شوند.

ارتش رژیم اشغالگر همچنین به حملات هوایی خود علیه شهر رفح که میزبان بسیاری از آوارگان فلسطینی است، ادامه می دهد.

در چنین احوالی دولت آمریکا همچنان به حمایت گسترده خود از رژیم اسرائیل به ویژه حمایت تسلیحاتی ادامه می دهد.

روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که دولت آمریکا با اعطای بمب‌ها و جنگنده‌های بیشتر به رژیم صهیونیستی برای قتل و کشتار مردم غزه موافقت کرده است.

 این روزنامه فاش کرد که دولت بایدن چند روز پیش با تحویل بمب‌ها و جنگنده‌هایی به "اسرائیل" به ارزش میلیاردها دلار موافقت کرده است.

به گفته واشنگتن پست، این محموله جدید شامل بیش از 1800 بمب چند منظوره MK84 می‌باشد.

دولت آمریکا در حالی مدعی تلاش برای برقراری آتش‌بس در غزه و مبادله اسرا است که همچنان به حمایت مالی، نظامی و سیاسی از رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد و مستقیما در جنایات و نسل‌کشی علیه ملت فلسطین شریک است.

در همین حال، مسجد الاقصی شامگاه گذشته و صبح امروز شاهد راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از مردم غزه بود.

ده ها تن از نمازگزاران در مسجد الاقصی شب گذشته پس از نماز عشا در تظاهراتی در حمایت از مردم غزه مشارکت نموده و اقدام به نورافشانی در آسمان کردند.

به گزارش آژانس خبری صفا، مشارکت کنندگان در این مراسم شعار همبستگی با مردم غزه و مقاومت را سر دادند: غزه هاشم سر فرود نمی آورد نه با تانک نه با توپ، از قدس سلام به غزه سربلندمان، از قدس درود به حماس سربلندمان، درود به گردان های عزالدین القسام.

صبح امروز نیز پس از برپایی نماز صبح در مسجد الاقصی نمازگزاران با شعارهای خود همراهی و همبستگی شان با مردم غزه را نشان دادند.

گفتنی است که شب گذشته بیش از ۱۵۰ هزار نفر در مسجد الاقصی نماز عشا و تراویح را به جای آوردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.