سازمان ملل متحد اعلام کرد که تعداد غیرنظامیانی که از آغاز جنگ روسیه- اوکراین کشته شده‌اند به 10 هزار و 703 نفر رسیده است.

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، از آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین تا کنون 10 هزار و 703 غیرنظامی کشته شده‌اند.

سازمان ملل متحد اعلام کرد که تعداد غیرنظامیانی که از آغاز جنگ روسیه- اوکراین کشته شده‌اند به 10 هزار و 703 نفر رسیده است.

محمد خالد خیاری معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه طی سخنانی در نشست شورای امنیتی گفت که آنها نگران گسترش درگیری به مناطق مسکونی در شرق اوکراین هستند.

خیاری خاطرنشان کرد که نیروهای روسی تقریباً به طور کامل روستاها، شهرها و شهرهای اوکراین را که جنگ در آنجا گسترش یافته بود، ویران کردند.

وی با بیان اینکه حملات مورد بحث ناقض قوانین بین المللی است و باید فورا به پایان برسد، گفت: حمله روسیه به اوکراین باعث کشته شدن 10 هزار و 703 غیرنظامی شد که 549 نفر از آنها کودک هستند، 20 هزار و 146 نفر زخمی شدند. ما همه حملات علیه غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی اوکراین را محکوم می کنیم.

زلنسکی: با تلاش‌های ترکیه، ما به نتایج انسانی بسیار جدی دست یافتیم

رئیس جمهور اوکراین در نشست مشترک خبری با رئیس جمهور ترکیه در استانبول گفت که به لطف تلاش‌های ترکیه، ما به نتایج انسانی بسیار جدی دست یافته‌ایم.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در نشست مشترک خبری با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در استانبول گفت: به لطف تلاش‌های ترکیه، ما به نتایج انسانی بسیار جدی و مهم دست یافته‌ایم.

او اظهار داشت: می‌خواهم از رئیس‌جمهور اردوغان و مردم ترکیه برای حمایت از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی اوکراین تشکر کنم.

زلنسکی همچنین تاکید کرد: از رئیس‌جمهور اردوغان سپاسگزارم که هرگز نظرش را در مورد تمامیت ارضی اوکراین تغییر نداد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.