اولین عملیات حمله به کشتی آمریکایی در خلیج عدن با چندین موشک است و دومین حمله هدف قرار دادن ناوشکن های آمریکایی در دریای سرخ و خلیج عدن با 37 پهپاد است.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، «یحیی سریع» سخنگوی انصار الله یمن اعلام کرد که انصارالله دو عملیات منحصر به فرد را انجام داده است اولین عملیات حمله به کشتی آمریکایی در خلیج عدن با چندین موشک است و دومین حمله هدف قرار دادن ناوشکن های آمریکایی  در دریای سرخ و خلیج عدن با 37 پهپاد است.

سریع تأکید کرد که این دو عملیات اهداف مدنظر را با موفقیت محقق کردند.

سخنگوی نظامی انصارالله تأکید کرد که انصارالله یمن به عملیات نظامی خود در دریای سرخ و دریای عرب تا زمان توقف تجاوز به غزه و پایان محاصره آن ادامه می دهد.

این در حالی است که پیش از این فرماندهی مرکزی آمریکا سنتکام از حمله موشکی به یک کشتی در خلیج عدن خبر داد.

 بنابر این گزارش، فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه غرب آسیا (سنتکام) روز شنبه از شلیک دو فروند موشک بالستیک از سوی یمن و انصار الله به سمت یک کشتی با پرچم سنگاپور در خلیج عدن خبر داد.

سنتکام اعلام کرده که گزارشی از خسارت یا مجروح شدن افراد در این حمله دریافت نکرده است.

لحظاتی پس از این خبر، فرماندهی مرکزی آمریکا«سنتکام» مدعی حمله پهپادی گسترده ارتش یمن در دریایی سرخ و خلیج عدن شد.

سنتکام در عین حال خاطرنشان کرد که صبح امروز ۱۵ فروند پهپاد ارتش یمن را در دریای سرخ و خلیج عدن سرنگون کرده است.

پیش از این سنتکام از حمله موشکی ارتش یمن به یک کشتی با پرچم سنگاپور در خلیج عدن و شلیک به سوی آن خبر داده بود.

نیروهای ارتش یمن اعلام کرده اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ متوقف خواهند کرد و در صورت عدم توجه به هشدارها هدف قرار خواهند گرفت.

ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در باریکه غزه تا کنون چندین کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای یمنی تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

در همین حال، آمریکا و انگلیس تاکنون بارها در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی به خاک یمن حمله کرده‌اند در همین خصوص عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با اشاره به نقاط ضعف و آسیب جنگنده‌های آمریکایی هنگام برخاستن و نشستن بر روی عرشه ناوشکن‌ها هشدار داد که نیروهای یمنی می‌توانند از این نقاط ضعف استفاده کرده و به آنها آسیب برسانند.

محمد علی الحوثی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: قهرمانان نیروهای مسلح از نقاط آسیب جنگنده‌های آمریکایی هنگام برخاستن و نشستن روی ناوشکن‌ها آگاه هستند و به آمریکایی‌ها و متحدش (انگلیس) توصیه می‌کنم که تصمیم بگیرند اصلاً به هوا برنخیزند.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن نیز روز پنجشنبه اظهار داشت: آمریکا و انگلیس مسئول پیامدهای نظامی‌سازی دریای سرخ هستند و باید پیامدهای آن را نیز بپذیرند.

وی گفت: ما بارها تأیید کرده‌ایم کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، را هدف قرار خواهیم داد.

عبدالسلام ادامه داد: آمریکا باید تلاش می‌کرد اسرائیل را ناگزیر به توقف تجاوز و جنگ کند، اما گزینه تشدید تنش را انتخاب کرد. نیروهای یمن تنها کشتی‌هایی را هدف قرار می‌دهند که به آنها اخطار داده شود و آنها به اخطارها بی‌توجهی کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.