بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل درخواست آنتونی بلینکن برای دیدار با رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم اشغالگر را رد کرد.

به گزارش الجزیره، رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل درخواست آنتونی بلینکن برای دیدار با رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم اشغالگر را رد کرد.

این در حالی است که پیش از این منابع محلی بامداد چهارشنبه از ورود «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به فرودگاه «بن‌گوریون» در تل‌آویو خبر داده بودند.

خبرگزاری فرانسه در این‌باره گزارش داد که بلینکن برای پنجمین بار از زمان اجرای عملیات «طوفان الاقصی» (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) به فلسطین اشغالی سفر کرده است.

گفته می‌شود او - که پیشتر به عربستان سعودی رفته و از آنجا به مصر و سپس به قطر سفر کرده - قصد دارد درباره توافق پیشنهادی مبادله اسرا بین رژیم صهیونیستی و حماس، و توقف درگیری‌ها در نوار غزه با مقامات تل‌آویو گفتگو کند.

پیش از این، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه خبر داد که واشنگتن پاسخ جنبش حماس به چارچوب توافق پیشنهادی برای آتش‌بس در غزه و آزادی اُسرا را دریافت کرده است.

مذاکره‌کنندگان صهیونیست، آمریکایی، مصری و قطری اخیرا در پاریس بر سر چارچوبی برای توقف جنگ و آزادی سایر اسرای صهیونیست نزد به توافق رسیدند. طرحی که وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری خود در واشنگتن آن را «قوی و قانع کننده» توصیف کرده است.

حماس با اشاره به اینکه پس از رایزنی با سایر گروه‌های مقاومت، به این پیشنهاد پاسخ داده است، گفت: ما با این پیشنهاد برخورد مثبتی داریم؛ به نحوی که شامل آتش‌بس فراگیر و کامل و پایان بخشیدن به حمله به ملت ما باشد».

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.