ارتش رژیم اشغالگر صبح امروز سه شنبه اعتراف کرد که شمار نظامیان کشته شده این رژیم در جنگ غزه از هفتم اکتبر تا کنون به 492 نفر رسید.

به گزارش جماران، تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه  وارد هشتاد و یکمین روز خود شد. در این روز ارتش رژیم اشغالگر شهرهای خان یونس در جنوب و جبالیا در شمال و غزه در مرکز را به شکل گسترده بمباران و گلوله باران کرد و شمار زیادی از غیرنظامیان فلسطنیی را به شهادت رساند و شمار زیادی دیگر را زخمی کرد.

این در حالی است که درگیری های شدید میان مقاومت فلسطین با نیروهای اشغالگر در چندین محور در نوار غزه ادامه دارد.

ارتش رژیم اشغالگر صبح امروز سه شنبه اعتراف کرد که شمار نظامیان کشته شده این رژیم در جنگ غزه از هفتم اکتبر تا کنون به 492 نفر رسید.

از سوی دیگر، ارتش رژیم اشغالگر به روستاها و شهرهای مختلفی در کرانه باختری از جمله بیتونیا، بیت لحم، الخلیل، طولکرم، قلقیلیه و رام الله یورش برد و شماری از فلسطینی ها را بازداشت کرد. همچنین در یورش ارتش این رژیم به اردوگاه الفوار در جنوب الخلیل  دو فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران به شهادت رسیدند.

 

تحولات روز هشتاد و یکم جنگ علیه غزه:

 

 

موشک باران شهرک های غلاف شمالی غزه توسط مقاومت فلسطین

خبرنگار الجزیره گزارش داد که آژیرهای خطر در شهر«عسقلان» و شهرک های یهودی نشین غلاف شمالی نوار غزه به صدا در آمدند.

در همین حال، یگان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد  اسلامی اعلام کرد که شهر«سدیروت» و شهرک «نیرعام» را موشک باران کرد.

 

شمار شهدای غزه به 20 هزار و 915 شهید افزایش یافت

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای  تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون به 20هزار و 915 شهید و شمار زخمی ها نیز به 54هزار و 918 نفر افزایش یافت.

 

ارتباطات و اینترنت خان یونس در جنوب نوار غزه قطع شد

خبرنگار الجزیره گزارش داد که شبکه ارتباطات و اینترنت شهر خان یونس در جنوب نوار غزه همزمان با بمباران و گلوله باران توپخانه ای گسترده این شهر توسط ارتش رژیم اشغالگر، قطع شد.

 

انفجارهای مهیب در آسمان شهر دهب مصر در دریای سرخ

خبرگزاری رویترز گزارش داد که انفجارهای مهیبی در آسمان شهر «دهب» مصر در دریای سرخ به وقوع پیوسته است.

منابع مصری گفتند که یک شیء پرنده در دو کیلومتری سواحل شهر دهب سقوط کرده است.

 

اذعان ارتش اسرائیل به زخمی شدن43 نظامی اش در غزه طی 24 ساعت گذشته

ارتش رژیم اشغالگر اذعان کرد که طی 24 ساعت اخیر 43 نظامی اسرائیلی در نبردهای غزه زخمی شدند.

 

وزیر جنگ اسرائیل: از ابتدای جنگ غزه از 7 جبهه به ما حمله شد

«یوآف گالانت» وزیرجنگ رژیم اشغالگر گفت که این رژیم از ابتدای جنگ علیه نوار غزه در هفتم اکتبر از 7جبهه در معرض حمله قرار گرفت.

گالانت افزود که ارتش رژیم اشغالگر علیه 6جبهه از 7 جبهه ای که ذکر کرد وارد عمل شده است.

 

 

کشته شدن یک سرباز اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی

ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که یک سرباز اسرائیلی که چند روز پیش در اثر اصابت یک موشک ضد تانک در شهرک یهودی نشین«ادمیت» در منطقه الجلیل غربی در نزدیکی مرزهای جنوبی لبنان زخمی شده امروز جان خود را از دست داد.

 

انتقال نظامیان زخمی اسرائیلی از غزه به تل آویو

خبرنگار الجزیره گزارش داد که بالگردهای نظامی اسرائیلی شماری از نظامیان زخمی اسرائیلی را از نوار غزه به بیمارستان«ایخیلوف» در تل آویو منتقل کردند.

 

مرگ یک سرباز اسرائیلی و مبتلا شدن 10 سرباز دیگر به بیماری قارچی در نوار غزه

روزنامه یدیعوت آحارنوت اسرائیل فاش کرد که یک سرباز اسرائیلی  در نوار غزه در اثر بیماری قارچی جان خود را از دست داد و 10 سرباز دیگر نیز به این بیماری مبتلا شدند.

 

در پی ناکامی در شکست حماس، ارتش اسرائیل طرح های خود در غزه را تغییر می دهد

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل گزارش داد که  ارتش اسرائیل آماده تغییر طرح های خود در نوار غزه است زیرا به این نتیجه رسیده است که جنبش مقاومت اسلامی(حماس) فقط با جنگ فرسایشی طولانی مدت شکست می خورد.

با وجود گذشت 81 روز از جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه این رژیم نتوانسته است به هیچ کدام از اهداف اعلام شد خود که در صدر آنها آزادی اسیران اسرائیلی در نوار غزه و از بین بردن حماس هستند، برسد.

 

اعتراف اسرائیل به کشتن دو نظامی خود در گلوله باران اشتباهی در غزه

ارتش رژیم اشغالگر اعتراف کرد که دو نظامی خود را در گلوله باران اشتباهی خانه ای در نوار غزه کشته است.

رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که دو نظامی اسرائیلی ماه پیش در پی گلوله باران یک ساختمان در غزه توسط یک تانک اسرائیلی کشته شدند. بعد از این گلوله باران مشخص شد که یک گردان از ارتش اسرائیل داخل این ساختمان هستند.

 

رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش اسرائیل: در جنگ علیه حماس شکست خوردیم

«دان حالتوس»رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش رژیم اسرائیل تأکید کرد که تل آویو بعد از گذشت 81 روز از آغاز جنگ علیه حماس شکست خورده است و به هیچ کدام از اهداف اعلام شده اش نرسیده است.

شبکه 7 تلویزیون اسرائیل به نقل از حالوتس گزارش داد: در جنگ علیه حماس شکست خوردیم و پیروزی ما با برکناری نتانیاهو -نخست وزیراسرائیل- رقم می خورد.

 

شمار نظامیان کشته شده اعلام شده اسرائیلی در جنگ غزه به ۴۹۱ نفر رسید

ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که در نبردهای غزه دو نظامی دیگر این رژیم توسط مقاومت فلسطین کشته شدند.

با کشته شدن این دو نظامی اسرائیلی شمار نظامیان کشته شده اعلام شده رژیم اشغالگر در جنگ غزه از هفتم اکتبر تا کنون به ۴۹۱ نفر رسید.

 

شمار شهدای غزه به ۲۰هزار و ۶۷۴ شهید رسید 

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار شهدای غزه از هفتم اکتبر تا کنون به ۲۰ هزار و ۶۷۴ شهید رسید.

القدره تأکید کرد که شمار زخمی های جنگ غزه از هفتم اکتبر تا کنون نیز به ۵۴ هزار و ۵۳۶ نفر رسید.

  

حادثه برای یک کشتی در سواحل یمن

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که حادثه ای برای یک کشتی در فاصله ۵۰ مایل دریایی در غرب بندر الحدیده یمن رخ داده است.

 

آمریکا درخواست اسرائیل برای بالگرد های آپاچی را رد کرد

روزنامه یدیعوت آحارنوت نوشت که آمریکا با درخواست اسرائیل برای دستیابی تل آویو به بالگردهای آپاچی  را رد کرد.

 

شهادت شماری فلسطینی در بمباران خان یونس و رفح در جنوب غزه

در بمباران شهرهای خان یونس و رفح در جنوب غزه ۵ فلسطینی به شهادت رسیدند و شماری دیگر  زخمی شدند.

 

یورش نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری

مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد: نیروهای اشغالگر صهیونیستی بامداد امروز (سه شنبه) و همزمان با بمباران مناطق مختلف باریکه غزه، به مناظق مختلف کرانه باختری یورش بردند و تعدادی از فلسطینی ها را بازداشت کردند.

نیروهای اشغالگر صهیونیستی در یورش امروز خود به شهر طولکرم در کرانه باختری، منزل یک شهروند فلسطینی به نام یوسف الزندیق را در ورودی اردوگاه نور شمس در شرق طولکرم منفجر کردند.

صهیونیست ها همچنین با بولدوزر دیوار تعدادی از منازل، مدارس و مساجد اردوگاه را تخریب کردند، و به خودروهای شهروندان آسیب رساندند.

همچنین در جریان حمله نیروهای اشغالگر صهیونیست به اردوگاه نور شمس، درگیری‌های شدیدی بین فلسطینی ها و نیروهای صهیونیست روی داد. در این حمله یک ساختمان در شرق طولکرم هدف حمله قرار گرفت.

نیروهای اشغالگر اردوگاه نور شمس را منطقه نظامی بسته اعلام کردند و از ورود افراد به اردوگاه و خروج از آن جلوگیری کردند.

منابع یاد شده افزودند: نیروهای اشغالگر اردوگاه نور شمس را از همه طرف محاصره کردند و به شدت با فلسطینی ها درگیر شدند و صدای شلیک گلوله ها و انفجارهای گوناگون به گوش می رسد.

نیروهای اشغالگر به منازل شهروندان در مناطق المنشیه، جبل النصر و جبل الصالحین یورش بردند، آنها را تفتیش کردند، صاحبان آنها را در یک اتاق بازداشت کردند و تک تیراندازها را روی پشت بام منازل آنان مستقر کردند.

همچنین خودروهای اشغالگر خیابان مجاور ورودی اردوگاه و همچنین محله المنشیه و الدمج و دیگر زیرساخت ها را با بولدوزر تخریب کردند و آمبولانس های حاضر در اردودگاه را با تهدید اسلحه مجبور به ترک محل کردند.

نظامیان اشغالگر همچنین آزاده فلسطینی به نام اسلامبولی ریاض بدیر (32 ساله) را پس از یورش به خانه وی در محله جنوبی طولکرم دستگیر کردند.

در حمله نیروهای اشغالگر به رام الله، خالده جرار یکی از اعضای دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین و آزاده فلسطینی به نام احسان شتیه را در محله المصایف بازداشت کردند.

نیروهای اشغالگر در یورش به روستای صفا، رئیس شورای روستای صفا، را که قبلا در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر بوده است، بازداشت کردند.

درگیری های شهر طوباس

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین به شهر طمون حمله کردند و با جوانان فلسطینی درگیر شدند که در این درگیری ها چند جوان فلسطینی مجروح شد. سپس نیروهای اشغالگر به همراه تک تیراندازان در چند محله این شهر مستقر شدند و به تعدای از خانه ها یورش بردند.

 

 

سازمان ملل: آوارگان غزه دیگر هیچ جایی برای رفتن ندارند

  حملات رژیم صهیونیستی به مناطق امن از پیش اعلام شده در غزه صدای مقامات سازمان ملل را هم در آورد.

«فلسطینیهایی که به دنبال دستور تخلیه ارتش اسرائیل در غزه برای بار چندم آواره شده‌اند دیگر هیچ جایی برای رفتن ندارند...» این اظهارات یک مقام بشردوستانه سازمان ملل است که اخیرا به غزه رفته و در آنجا مستقر شده است.

«جما کانل» می‌گوید که «مردم از یک منطقه به منطقه دیگر می‌روند ولی آنجا نیز نه فضای کافی وجود دارد و نه امن است.»

رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه با حمله هوایی و توپخانه‌ای به اردوگاه آوارگان المغازی در مرکز غزه دهها نفر را به خاک و خون کشید. این درحالی است که رژیم صهیونیستی حملات خود را در جنوب غزه از جمله در خان یونس و رفح تشدید کرده است.

بنا بر آمارهای سازمان ملل نزدیک به 1.5 میلیون نفر از ساکنان شمال نوار غزه به کوچ به سمت مناطق جنوبی مجبور شده‌اند. سخنگوی وزارت بهداشت غزه پیش از این گفته بود که اسرائیل ساکنین غزه را به مناطقی که ادعا می‌کند امن هستند هدایت و این مکانها را به مناطق کشتار دسته جمعی تبدیل میکند.

کانل، رهبر تیم دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل که روز دوشنبه از منطقه دیرالبلح در مرکز غزه بازدید کرد، افزود: «من با افراد زیادی صبحت کردم آنها واقعا احساس می‌کنند اسرائیل در حال جابجایی آنها روی صفحه شطرنج انسانی است...»

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.