یک کانال تلگرامی روسی که اولین بار در روز دوشنبه برنامه سفر پیش روی پوتین را منتشر کرد می گوید که رئیس جمهور ابتدا از امارات متحده عربی بازدید خواهد کرد و سپس برای دیدار با شاهزاده محمد بن سلمان به عربستان سعودی خواهد رفت.

به گزارش جماران به نقل از نیویورک تایمز، کاخ  کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه سفری کم سابقه در چند سال اخیر به خاورمیانه خواهد داشت. روابط دوجانبه، توافق ها درباره میزان تولید و فروش نفت و همچنین تحولات مهم بین المللی از محورهای گفت و گوهای پوتین در  عربستان سعودی و امارات متحده عربی خواهد بود.

این سفر بخشی از مجموعه ای از دیدارهای دیپلماتیک است که رهبر روسیه در این هفته انجام خواهد داد. پوتین روز پنجشنبه در مسکو میزبان ابراهیم رئیسی،  رئیس جمهور ایران، خواهد بود.

ولادیمیر پوتین که از زمان آغاز تهاجم تمام عیار به اوکراین در فوریه 2022، فراتر از چین، ایران و کشورهای شوروی سابق سفر نکرده است، در یک روز از امارات و عربستان سعودی دیدن خواهد کرد.

این دیدارها در حالی برگزار می‌شود که اوکراین تلاش می‌کند کمک‌های غرب را برای تلاش‌های جنگی خود، در میان نشانه‌هایی از کاهش حمایت در ایالات متحده، تقویت کند. رئیس جمهور اوکراین روز سه شنبه در سنای آمریکا سخنرانی خواهد کرد تا بر ضرورت حفظ حمایت مالی و نظامی آمریکا از کشورش تاکید کند.

اوکراین یکی دیگر از موضوعات مطرح در مذاکرات پوتین در ریاض و ابوظبی خواهد بود، اگرچه کرملین آن را در دستور کار مشخص نکرده است. عربستان سعودی تلاش کرده است به عنوان یک میانجی در جنگ عمل کند و حدود 40 کشور را برای یک کنفرانس صلح در ماه اگوست دعوت کرد. عربستان همچنین سال گذشته به  تبادل موفقیت آمیز زندانیان که  شامل شهروندان آمریکایی و بریتانیایی بود، کمک کرد.

اکنون در بحبوحه سؤالاتی که در مورد تداوم حمایت غرب از اوکراین وجود دارد و مقامات اوکراینی اذعان می‌کنند که ضدحمله امسال نتوانست به یک پیشرفت مهم دست یابد، گمانه‌زنی‌هایی در روسیه درباره مذاکرات احتمالی صلح وجود دارد.

ایزوستیا، روزنامه طرفدار کرملین به نقل از یک منبع بلندپایه روسی، گزارش داد که روسیه با انجام مذاکرات با اوکراین در یک کشور اروپایی مانند مجارستان مخالفت نخواهد کرد. گریگوری یاولینسکی، سیاستمدار قدیمی روسی که در ماه اکتبر با پوتین ملاقات کرد، در مصاحبه با RBC، یک روزنامه تجاری روسی، گفت که او پیشنهاد کرده  در چنین مذاکراتی واسطه شود.

با این همه رئیس جمهور اوکراین قول داده که این کشور  برای آزادسازی قلمرو خود به جنگ ادامه می‌دهد، هفته گذشته در مصاحبه‌ای به آسوشیتدپرس گفت که هنوز فشاری از سوی متحدان اوکراین برای مذاکره با روسیه احساس نمی‌کند.

یک کانال تلگرامی روسی که اولین بار در روز دوشنبه برنامه سفر پیش روی پوتین را منتشر کرد می گوید که رئیس جمهور ابتدا از امارات متحده عربی بازدید خواهد کرد و سپس برای دیدار با شاهزاده محمد بن سلمان به عربستان سعودی خواهد رفت. یوری اوشاکوف، دستیار سیاست خارجی پوتین، به این کانال تلگرامی گفت که کرملین مذاکرات با محمد بن سلمان  را "بسیار مهم" می داند.

سخنگوی کرملین نیز می گوید که پوتین در مورد جنگ بین اسرائیل و حماس و همچنین اقدامات مشترک احتمالی برای هماهنگ کردن تولید جهانی نفت برای اطمینان از ثبات قیمت ها با مقام های کشورهای میزبان گفتگو خواهد کرد. این تلاش‌های مشترک به توسعه روابط قوی در طول سال‌ها بین روسیه و عربستان  و شخصاً بین ولادیمیر پوتین و  محمد بن سلمان کمک کرده است. امارات متحده عربی نقشی در آزادی بسکتبالیست آمریکایی توسط روسیه در تبادل زندانیان یک سال پیش داشت. این تبادل در فرودگاه ابوظبی انجام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.