بمباران پیوسته غزه توسط اشغالگران تا کنون بیش از 3هزار و 478 شهید و 12هزار و 500 زخمی در پی داشته اشت.بیشتر قربانیان کودک و زن هستند.

به گزارش جماران، ارتش رژیم اشغالگر شب گذشته در یک جنایت هولناک بیمارستان المعمدانی در نوار غزه را بمباران کرد و باعث شهادت بیش از 500 فلسطینی و صدها زخمی شد.این جنایت وحشتناک باعث خشم جهانی شد.

بمباران پیوسته غزه توسط اشغالگران تا کنون بیش از 3هزار و 478 شهید و 12هزار و 500 زخمی در پی داشته اشت.بیشتر قربانیان کودک و زن هستند.

در پی جنایت وحشتناک اسرائیل در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه، مقاومت فلسطین شهرک های غلاف غزه و تل آویو را موشک باران کرد و اردن نیز نشست چهارجانبه سران آمریکا، اردن، مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین را لغو کرد. قرار بود این نشست با حضور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، ملک عبدالله دوم پادشاه اردن، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان در اردن برگزار شود.

 

 تحولات طوفان الاقصی در روز دوازدهم

 

 

کویت: کوچاندن اجباری ساکنان غزه جنایت جنگی است

 شیخ «سالم عبدالله الجابر الصباح» وزیر خارجه کویت در نشست اضطراری وزرای خارجه شورای همکاری اسلامی در جده تأکید کرد که اشغالگران اسرائیلی به دنبال کوچاندن اجباری مردم نوار غزه است و کویت این اقدام را «جنایت جنگی» قلمداد می کند.

وزیر خارجه کویت از جامعه جهانی خواست که به مسئولیت های خود برای توقف تجاوز به غزه و حمایت از غیرنظامیان عمل کند.

 

مصر سه روز عزای عمومی اعلام کرد 

در پی کشتار وحشیانه 500 غیرنظامی فلسطینی در بیمارستان المعمدانی در نوار غزه توسط رژیم اشغالگر، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر 3 روز عزای عمومی اعلام کرد.

 

شمار شهدای غزه به 3478 نفر رسید

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون به 3هزار و 478 نفر رسید و شمار زخمی ها نیز از 12 هزار نفر فراتر رفت.

 

تظاهرات گسترده در واکنش به جنایت قرن

لبنان، تونس، اردن، ایران و عراق شاهد تظاهرات گسترده در همبستگی با نوار غزه و محکومیت جنایت تروریستی رژیم اشغالگر در نوار غزه است؛ جنایتی که با بمباران بیمارستان المعمدانی و شهادت بیش از 500 فلسطینی بی گناه رقم خورد.

 

حماس: کشتار بیمارستان المعمدانی غزه فجیع ترین جنایت عصر حاضر است/ سیاست رژیم صهیونیستی برای بدنام کردن مقاومت شکست خورده است

اسامه حمدان از یکی از رهبران جنبش حماس گفت: کشتار بیمارستان المعمدانی غزه از فجیع ترین جنایات عصر حاضر است.

به گزارش الجزیره،‌ اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس در کنفرانس مطبوعاتی این حنبش حماس در لبنان، با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به غزه و فاجعه کشتار بیمارستان المعمدانی اظهار داشت: این واقعه از فجیع ترین جنایات در عصر حاضر است.

وی گفت: رژیم اشغالگر با حمایت آمریکا دست به نسل کشی مردم غزه زده است.

حمدان افزود: عملیات الاقصی حق قانونی ملت فلسطین در دفاع از خود و سرزمینش است.

این رهبر جنبش حماس خاطرنشان کرد،‌ اراده ملت ما برای مقابله با رژیم اشغالگر هرگز نخواهد شکست و پیوسته در دفاع از حقوق خود بیش از پیش تقویت می شود.

وی با بیان این که مقاومت ملت مان درغزه را ستایش می کنیم، گفت: دولت آمریکا و کشورهای غربی را مسئول کامل این جنایات هولناک می دانیم.

حمدان افزود: سیاست رژیم صهیونیستی برای بدنام کردن مقاومت شکست خورده است زیرا امروز دیگر بر همگان مشخص شده که چه کسانی مرتکب جنایت علیه غیر نظامیان می شوند.

 

شهادت 27 فلسطینی در بمباران خانه ای در شمال غزه 

یک منبع پزشکی گفت که در بمباران خانه ای در  شهر جبالیا در شمال نوار غزه 27 فلسطینی به شهادت  رسیدند.

موشک باران غلاف غزه توسط مقاومت 

خبرنگار الجزیره گفت که آژیرهای خطر در «کیسوفیم» و «سدیروت» در غلاف غزه به صدا در آمدند.

در همین حال، گردان های قسام اعلام کرد که محل تجمع نیروهای اشغالگر را در غلاف غزه با راکت هدف قرار داده است.

 

شمار شهدای غزه به 3300 شهید رسید

«می کیله» وزیر بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز اسرائیل به نوار غزه به 3هزار و 300 شهید رسید.

کیله افزود که نوار غزه با کمبود شدید دارو رو به روست.

 

بمباران شدید نوار غزه

خبرنگار الجزیره گفت که ارتش اشغالگر چند منطقه نوار غزه را به شدت بمباران کرد.

یک منبع پزشکی نیز گفت که در بمباران یک خانه در شرق خانیونس در جنوب نوار غزه 12 نفر شهید شدند و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

 

سازمان جهانی بهداشت: اوضاع در غزه از کنترل خارج شده است

«تدروس ادهانوم گیبرسون» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که اوضاع در نوار غزه از کنترل خارج می شود.

گیبرسون تأکید کرد که کمک های سازمان جهانی بهداشت از 4 روز پیش تا کنون در مرزها معلق مانده و باید فورا به افراد مورد نیاز برسد.

 

اذعان اسرائیل به بمباران بیمارستان المعمدانی

رژیم اشغالگر اذعان کرد که بیمارستان المعمدانی را در نوار غزه بمباران کرده است.

ارتش اشغالگر اذعان کرد که پارکینگ بیمارستان المعمدانی در شهر غزه را شب گذشته بمباران کرده است.

ارتش رژیم اشغالگر ادعاهای خود درباره اینکه جنبش جهاد اسلامی مسئول این حمله را تکرار کرد و مدعی شد که حماس شمار شهدا را بزرگ نمایی کرده است.

در همین حال، جنبش جهاد اسلامی فلسطین به اتهامات مطرح شده و دروغ پردازی های رژیم صهیونیستی که باهدف فرار از مجازات کشتار جمعی به دنبال بمباران بیمارستان المعمدانی غزه که به کشتار بیش از 500 نفر منجر شد،‌ واکنش نشان داد.

جهاد اسلامی فلسطین با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد،‌ اتهامات رژیم صهیونیستی علیه این جنبش باطل و بی اساس است، مقاومت هرگز از مراکز غیر نظامی برای اهداف نظامی استفاده نمی کند.

در بیانیه این جنبش آمده است: ضد و نقیض بودن داستان های رژیم اشغالگر گویای دروغ بودن آنها است. این رژیم می کوشد از مسئولیت خود در قبال این جنایات شناخته شده خود شانه خالی کند.

جهاد اسلامی خاطرنشان کرد، رژیم اشغالگر می کوشد از جنایات علیه ملت فلسطین شانه خالی کرده و با حمایت آمریکا به این جنایات ادامه دهد.

 

سازمان ملل:اسرائیل 58 حمله به مراکز درمانی در غزه انجام داده است

سازمان ملل اعلام کرد که رژیم اسرائیل 58 حمله به مراکز پزشکی و درمانی در نوار غزه انجام داده است.

در این حملات که از هفتم اکتبر آغاز شده است تا کنون 16 تن از کارکنان درمانی شهید شده و 28 تن دیگر زخمی شدند و 26 بیمارستان و مرکز درمانی آسیب دیدند. همچنین 23 آمبولانس آسیب دیدند.

 

رئیس جمهور مصر: اجازه نمی دهیم مساله فلسطین پاکسازی شود

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اولاف شولتس صدراعظم مصر گفت که قاهره اجازه نمی دهد مساله فلسطین پاکسازی شود. 

وی تاکید کرد که پاکسازی مساله فلسطین بسیار خطرناک است.

السیسی تصریح کرد که آن چه در غزه رخ می دهد علیه حماس نیست بلکه وادار کردن ساکنان این منطقه به ترک آن و مهاجرت به مصر است.

السیسی در ادامه گفت که پس از کوچاندن فلسطینی ها از غزه به مصر کوچاندن فلسطینی از کرانه باختری به اردن رخ می دهد.

 

اسپانیا: حمله به بیمارستان غزه کشتاری هولناک است

وزارت خارجه اسپانیا کشتار غیرنظامیان فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه را «کشتاری هولناک» خواند و آن را محکوم کرد.

به نقل از آناتولی، وزارت خارجه اسپانیا سه‌شنبه شب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما کشتار هولناک در بیمارستان الاهلی (المعمدانی) غزه را محکوم می‌کنیم. قوانین بشردوستانه بین‌المللی باید رعایت شود.

بیمارستان معمدانی یا الاهلی العربی یکی از مهم‌ترین بیمارستان‌های نوار غزه است که در محله الزیتون در جنوب شهر غزه واقع است.

این بیمارستان متعلق به کلیسای المعمدانی (تعمیددهنده یا باپتیست) در فلسطین است و از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های فلسطین به شمار می‌رود.

در پی بمباران بیمارستان المعمدانی غزه، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام و دیدار برنامه ریزی شده خود با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را در پی بمباران این بیمارستان لغو کرد.

وزیر خارجه اردن نیز اعلام کرد: نشست چهار جانبه که قرار بود روز چهارشنبه در این کشور تشکیل شود، برگزار نخواهد شد.

این حمله با واکنش گسترده جهانی در میان دولت‌ها و ملت‌ها مواجه شده است. بسیاری از کشورها از جمله ایران، عربستان، ترکیه، پاکستان و اردن این حمله را محکوم کرده و شهروندان در بخشی نقاط دنیا از جمله فلسطین، ایران و لبنان در اعتراض به این جنایت به خیابان‌ها آمدند.

 

اتحادیه عرب: غرب باید فورا فاجعه حمله به غزه را متوقف کند

احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب سه‌شنبه شب در واکنش به جنایت بیمارستان المعمدانی توسط رژیم صهیونیستی گفت: غرب باید فورا این تراژدی را متوقف کند.

عبدالغیط در صفحه‌ی خود در ایکس نوشت: کدام عقل جهنمی به عمد بیمارستانی را با بیماران بی‌دفاع آن بمباران می‌کند.

ابوالغیط افزود: ساز وکار ما در کشورهای عربی درحال مستندسازی جنایت جنگ از سوی رژیم صهیونیستی است و جنایتکاران هرگز از مجازات قسر درنمی روند.

رژیم صهیونیستی روز سه شنبه بیمارستان المعمدانی در غزه را بمباران کرد که تا این لحظه گزارش‌ها از شهادت بیش از ۵۰۰ تن حکایت دارد.

مردم کشورهای مختلف اسلامی و عربی دیگر نیز در واکنش به جنایت اسراییل که آن را نمونه ای از وحشیگری قرن ۲۱ خواندند، در خیابان ها حضور یافته و علیه اسراییل شعار سردادند و خشم خویش را با به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی و تصویر نتانیاهو به نمایش گذاشتند.

 

پاکستان: حمله به بیمارستان غزه جنایت جنگی است

پاکستان اعلام کرد : حمله به بیمارستانی که غیرنظامی در آنجا پناه گرفته و تحت مداوای اضطراری بودند، یک اقدام غیرانسانی و غیرقابل دفاع است.

به نقل از آناتولی، وزارت خارجه پاکستان سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف قرار دادن کور جمعیت و تاسیسات غیرنظامی نقض آشکار قوانین بین‌الملل و مصداق جنایت جنگی است.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان همچنین آمده است: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که با اتخاذ اقدامات فوری، بلافاصله به بمباران‌های اسرائیل و محاصره غزه و مصونیتی که مقام‌های اسرائیلی در چند روز گذشته تحت آن عمل کرده‌اند، پایان دهند.

بیلاول بوتو زرداری وزیر خارجه سابق پاکستان نیز حمله به بیمارستان المعمدانی غزه را «سند آشکار وحشی‌گری‌های اسرائیل» نامید.

 رژیم صهیونیستی سه‌شنبه بیمارستان المعمدانی در غزه را بمباران کرد که تا این لحظه گزارش‌ها حکایت از شهادت بیش از ۵۰۰ تن دارد.

این حمله با محکومیت گسترده جهانی مواجه شده است. محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام کرد. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم اعلام کرد که این جنایت یک نسل‌کشی است.

جنبش مقاومت «حزب‌الله» لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنایت دهشناک و وحشیانه باندهای قتل و کشتار صهیونیستی علیه بیمارستان المعمدانی عرق شرم بر پیشانی بشریت می‌نشاند.

 

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا وارد فلسطین اشغالی شد

خبرنگار روسیا الیوم گزارش داد که هواپیمای جو بایدن در فرودگاه بن گوریون به زمین نشست.

 

اتحادیه اروپا بمباران بیمارستان المعمدانی را محکوم کرد

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا تأکید کرد که هدف قرار دادن زیرساخت های غیرنظامی بر خلاف قوانین بین المللی است.

میشل افزود: از این حمله فاجعه بار به بیمارستان المعمدانی در نوار غزه احساس وحشت می کنیم.

وی خواستار انجام تحقیقات فراگیر درباره این حادثه و محاکمه مسئولان آن شد.

«اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا نیز تأکید کرد که هیچ چیزی حمله به بیمارستان پر از غیرنظامیان در نوار غزه را توجیه نمی کند.

 

وزارت بهداشت غزه: اغلب قربانیان فاجعه بیمارستان المعمدانی زن و کودک هستند

 

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه گفت: اغلب قربانیان فاجعه کشتار بیمارستان المعمدانی در غزه "کودکان و زنانی هستند که قابل شناسایی نیستند".

دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه با انتشار پستی در فیسبوک با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان المعمدانی خاطرنشان کرد: فاجعه کشتار بیمارستان المعمدانی بی سابقه است.. صدها قربانی در این بیمارستان برجای گذاشته شده و تیم های امداد و نجات هنوز در حال تخلیه اجساد هستند.

وی افزود: اغلب قربانیان زن و کودک هستند که قابل شناسایی نیستند. خیلی از اجساد بی سر هستند یا پیکرهایشان تکه تکه شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه در ادامه خاطرنشان کرد که تعداد قربانیان و نوع جراحت ها به گونه ای است که رسیدگی به آنها از عهده کادر درمان و امبولانس ها خارج است. پزشکان، مجروحان را روی زمین و در راهروها و بدون بیهوشی عمل می کردند.

القدره تصریح کرد: "تعداد زیادی از مجروحان این حمله هنوز در صف عمل جراحی هستند و امکانات درمانی فقط تا چند ساعت دیگر جوابگوی نیازها است".

 

 

ادامه جمع کردن پیکرهای شهدای بیمارستان المعمدانی

دولت غزه اعلام کرد که جمع آوری پیکرهای شهدای کشتار بیمارستان المعمدانی همچنان ادامه دارد.

دولت غزه تأکید کرد که این جنایت کشتار قرن 21 و ادامه جنایت های رژیم اشغالگر از زمان نکبت 1948 به شمار می رود.

صداعظم آلمان:تصاویر بیمارستان غزه ما را به وحشت انداخت

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان تأکید کرد که تصاویر انفجار بیمارستان المعمدانی در غزه «وحشت انگیز» بود و باید تحقیقات کاملی درباره حادثه صورت گیرد.

 

 اتحادیه آفریقا بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه جنایت جنگی است

«موسی فکی» رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا تأکید کرد که بمباران بیمارستان«المعمدانی» توسط اسرائیل جنایت جنگی است و از جامعه جهانی خواست دست به اقدام جدی بزند.

 

سازمان همکاری اسلامی:حمله به بیمارستان المعمدانی «تروریسم دولتی است»

سازمان همکاری اسلامی در واکنش به جنایت وحشتناک اسرائیل در قتل عام 500 فلسطینی در غزه در بمباران بیمارستان المعمدانی این اقدام را «تروریسم سازماندهی شده دولتی و جنایت جنگی» توصیف کرد.

این سازمان جنایت هولناک اسرائیل را به شدت محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست که برای توقف جنایت های جنگی اسرائیل در نوار غزه فورا دخالت کند.

 

روسیه:بمباران بیمارستان المعمدانی جنایت وحشتناک است

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو بمباران بیمارستان المعمدانی در نوار غزه را یک جنایت وحشتناک می داند.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز گفت که حمله به این بیمارستان جنایت وحشتناک و غیر انسانی است.

 

کشته های نظامیان صهیونیست به 304 نفر رسید

بنابر اعلام ارتش رژیم صهیونیستی امار تلفات این رژیم به 304 نفر رسید.

بنابر گزارش فلسطین الیوم، ارتش رژیم صهیونیستی اسامی دوتن از نظامیان خود را که در درگیری های اطراف غزه  کشته شده اند، منتشر کرد. آمار تلفات این رژیم با احتساب کشته های جدید به 304 نفر رسید.

ارتش رژیم اشغالگر همچنین از زخمی شدن 4 نظامی خود در شمال فلسطین اشغالی در حمله نیروهای حزب الله لبنان خبر داد.

افزایش شمار شهدا و زخمی های نوار غزه

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون به 3هزار و 200 شهید رسید. همچنین شمار زخمی ها نیز به 12هزار و 500 تن رسید.

 

صدر اعظم آلمان در فرودگاه بن گوریون؛ همراهانش از ترس حملات موشکی درازکش شدند

همراهان صدر اعظم آلمان همگی روی کف فرودگاه بن گوریون رژیم صهیونیستی از ترس حملات موشکی تلافی جویانه مقاومت درازکش شدند.

هواپیمای صدر اعظم آلمان دوشنبه شب در فرودگاه بن گوریون فرود آمد. همراهان صدر اعظم همگی روی کف فرودگاه از ترس حملات موشکی تلافی جویانه مقاومت درازکش شدند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.