سخنگوی اداره ملی حوادث طبیعی افغانستان به خبرنگاران در کابل گفت که حدود 4000 نفر بر اثر این فاجعه کشته یا زخمی شده اند.

 به گزارش جماران، همزمان با ادامه تلاش ها برای نجات بازماندگان  زمین لرزه 6.3 ریشتری روز شنبه در هرات افغانستان، مردم محلی اقدام به کفن و دفن قربانیان کرده اند. به گزارش الجزیره، تعداد بی شماری از خانه ها در ولایت هرات با خاک یکسان شدند.

مردم هرات که از فقر گسترده رنج می برند با دستان خالی در زیر آواره ها به دنبال دارایی های اندک خود می گردند. این در حالی است که با توجه به تعداد بالای قربانیان این زلزله شاید  خسارات مادی بی اهمیت به نظر برسد.

اسدالله خان از ساکنان هرات  در حالی که آوارها را جمع می‌کرد، مکثی کرد تا به آینده‌ای که با غم و اندوه خدشه‌دار شده بود فکر کند. خان سه دختر، مادر و خواهر زنش را از دست داد. پنج نفر از خانواده عمویش فوت کرده اند. خان می گوید: ما 23 نفر را در این روستا از دست داده ایم.

به گفته مقامات، عبدالغنی برادر، معاون نخست وزیر منصوب شده از سوی طالبان در امور اقتصادی و تیمش روز دوشنبه برای ارائه «کمک های فوری» و اطمینان از «توزیع عادلانه و دقیق کمک ها» از منطقه زلزله زده بازدید کردند.

مقامات ارشد سازمان ملل نیز برای ارزیابی میزان خسارات وارد زنده جان شدند.  در کشور همسایه پاکستان، دولت جلسه ویژه ای را برای بررسی کمک ها به افغانستان از جمله تیم های امدادی برگزار کرد. 

سخنگوی اداره ملی حوادث طبیعی افغانستان به خبرنگاران در کابل گفت که حدود 4000 نفر بر اثر این فاجعه کشته یا زخمی شده اند. او به جزئیات بیشتری اشاره نکرد اما سازمان ملل تخمین می‌زند که تنها در 11 روستا ، 1023 نفر کشته و 1663 نفر زخمی شده‌اند. به گفته طالبان نزدیک به 2000 خانه در 20 روستا ویران شده است.

افغانستان

افغانستان

افغانستان

افغانستان

افغانستان

افغانستان

افغانستان

افغانستان

افغانستان

افغانستان

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی افغانستان هرات
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.