کیم جونگ اون در دیدار با ولادیمیر پوتین گفت که موضع کره شمالی برای توسعه بیشتر دوستی و روابط سنتی خود با روسیه تزلزل ناپذیر است.

به گزارش جماران، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در پایگاه فضایی وستوچنی روسیه گفتگو کردند. مذاکرات روز چهارشنبه یک روز پس از آن انجام شد که کیم در یک سفر خارجی نادر و اولین سفر او پس از همه گیری ویروس کرونا با قطار ضد گلوله خود به روسیه رفت.

کیم پس از ورود به روسیه گفت که سفرش «تجلی آشکار» از «اولویت دادن به اهمیت استراتژیک» روابط با روسیه توسط کره شمالی است. ولادیمیر پوتین در این مذاکرات چند ساعته گفت روسیه به کره شمالی در پرتاب ماهواره‌ کمک خواهدکرد. همزمان رهبر کره شمالی در این گفت و گوهای چندساعته با میزبان روس خود اعلام کرد که پیونگ یانگ از مسکو در آنچه او نبرد مقدس با غرب خواند، حمایت می کند. 

  • کیم با یک لیموزین که از پیونگ یانگ با قطار ضدگلوله مخصوص خود آورده بود به جلسه با ولادیمیر پوتین رسید. دست دادن رئیس جمهور روسیه با مهمان خود از پیونگ یانگ 40 ثانیه طول کشید.

کره شمالی

  • نشست بین رهبران روسیه و کره شمالی از نزدیک توسط کشورهای غربی که گمان می کنند توافق درباره تجارت تسلیحات و فناوری نظامی یکی از محورهای این گفت و گوها بوده، رصد شد.

کره شمالی

  • کیم پس از بازدید از سکوهای پرتاب در این پایگاه فضایی به رئیس جمهور روسیه گفت که  کره شمالی همیشه در کنار روسیه در جبهه «ضد امپریالیستی» خواهد بود.

کره شمالی

  • کیم تا پیش از این در طول 12 سال قدرت خود تنها هفت سفر به خارج از کشور انجام داده بود، همه آنها در سال های 2018 و 2019.

کره شمالی

  • پوتین در سخنان ابتدایی خود در دیدار با کیم ضمن خوشامدگویی به او   گفت که گفتگوهای امروز شامل همکاری های اقتصادی، مسائل بشردوستانه و «وضعیت منطقه» می شود.

کره شمالی

  • انتخاب این پایگاه فضایی برای دیدار دو رهبر نمادی از جاه طلبی های روسیه به عنوان یک قدرت فضایی - قابل توجه بود.  کره شمالی در چهار ماه گذشته دو بار موفق به پرتاب ماهواره های شناسایی نشد.

کره شمالی

  • کیم در دیدار با ولادیمیر پوتین گفت که موضع کره شمالی برای توسعه بیشتر دوستی و روابط سنتی خود با روسیه تزلزل ناپذیر است.

کره شمالی

کره شمالی

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی روسیه کره شمالی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.