این حادثه در جریان تمرین نظامی مشترک موسوم به Exercise Predator’s Run 2023 رخ داد که نظامیانی از استرالیا، آمریکا، اندونزی، فیلیلپین و تیمور شرقی مشارکت دارند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در اثر سقوط یک بالگرد آمریکایی از نوع«آسپری»در جزیره ای دور افتاده در شمال استرالیا در جریان تمرین های نظامی مشترک آمریکا و استرالیا 3 تفنگدار نیروی دریایی آمریکا«مارینز» کشته شدند.

یک مسئول در نیروی دریایی آمریکا گفت که در این بالگرد 23 تفنگدار بودند که 3 تن از آنها کشته شدند و پنج تن دیگر به بیمارستان منتقل شدند و حال آنها نیز وخیم است.

پیش از این پلیس استرالیا اعلام کرده بو دکه در این حادثه 23 نیروی مارینز آمریکا زخمی شدند که 5 تن از آنها به بیمارستان شهر«داروین» در ساحل اصلی در شمال کشور منتقل شدند و حال یکی از آنها وخیم است.

این حادثه در جریان تمرین نظامی مشترک موسوم به Exercise Predator’s Run 2023   رخ داد که نظامیانی از استرالیا، آمریکا، اندونزی، فیلیلپین و تیمور شرقی مشارکت دارند.

یک مقام آمریکایی گفت که سه تفنگدار دریایی ایالات متحده بر اثر سقوط هواپیمای «آسپری»، یک هواپیمای هیبریدی عمودی در یک جزیره گرمسیری دورافتاده در شمال استرالیا کشته شدند.

این مقام در بیانیه‌ای گفت: «در مجموع ۲۳ نفر سرنشین هواپیما بودند. سه نفر جان باختند و پنج نفر دیگر مجروح شدند و در وضعیت وخیم به بیمارستان منتقل شدند.»

به گفته این منبع، سایر مجروحان در محل حادثه تحت مراقبت هستند. این هواپیما در مانورهای مشترک آمریکا و استرالیا شرکت می‌کرد.

عملیات نجات به‌دلیل محل سقوط که جزیره‌ای دور افتاده و کم جمعیت است پیچیده شد. مقام آمریکایی گفت که عملیات نجات ادامه دارد و تحقیقات برای تعیین دلایل سقوط در جریان است.

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا این حادثه را «غم‌انگیز» و «تاسف‌بار» توصیف کرد.

حضور نظامی ایالات متحده در سال‌های اخیر در شمال استرالیا افزایش یافته است زیرا هر دو قدرت به‌دنبال خنثی کردن نفوذ فزاینده چین در منطقه آسیا و اقیانوسیه هستند.

هواپیمای آسپری (تیلت‌روتور) که حاصل همکاری مشترک شرکت‌های بوئینگ و شرکت هلی‌کوپترسازی بل است، دو موتور در انتهای بال‌ها دارد که برای بلند شدن به حالت هلی‌کوپتر یا برای پرواز سریع به حالت هواپیما تغییر می‌کند.

ایمنی این هواپیما پس از چندین سانحه زیر سوال رفته است.

چهار تفنگدار دریایی آمریکا در نروژ سال گذشته بر اثر سقوط این هواپیما در حین تمرینات آموزشی ناتو کشته شدند.

یک هواپیمای آسپری ارتش ایالات متحده در سال ۲۰۱۷ در حین تمرینات نظامی آمریکا و استرالیا به دریا سقوط کرد و سه نفر کشته شدند.

۱۹ تفنگدار دریایی آمریکایی در آوریل ۲۰۰۰ بر اثر سقوط یک فروند آسپری در حین تمرین در آریزونا کشته شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی مارینز
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.