این رستوران قبلا و در سال 2020 نیز در جریان اعتراض های «جلیقه زردها»به دلیل ارتباطش با رئیس جمهور 45 ساله به آتش کشیده شد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در جریان درگیری پلیس ضد شورش فرانسه و معترضان این کشور در ساحل چپ رود سن در پاریس معترضان یکی از رستوران های مورد علاقه «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور را آتش زدند.

کارکنان رستوران«لاروتوند» در منطقه «مونپارناس» در پاریس اقدام به خاموش کردن آتش سوزی شدند که در این رستوران توسط معترضان به وقوع پیوست. ماکرون موفقیت کارزار انتخاباتی اش در سال 2017 را در این رستوران جشن گرفته بود.

فشفه هایی که معترضان پرتاب کردند منجر به آتش سوزی این رستوران شد و برای خاموش کردن آتش از آتشنشانی کمک گرفته شد.

پلیس ضد شورش برای حمایت از این رستوران در یازدهمین روز از اعتراضات و اعتصابات ملی علیه طرح ماکرون برای بالا بردن سن بازنشستگی از 62 سال به 64 سال، حلقه حمایتی پیرامون آن شکل دادند.

رستوران لارتوند با آن صندلی های مخملی قرمز و نور ضعیف اش که «پیکاسو» هم از مشتری های آن بود مکان مورد علاقه ماکرون و «بریژیت » همسرش است که حتی بعد از رسیدن به قدرت برای خوردن غذا به آن مراجعه می کنند.

ماکرون بعد از آن که در دور نخست انتخابات در سال 2017 پیشتاز  شد، میزبان کارکنان و همپیمانان سیاسی خود در این رستوران بود.

این رستوران قبلا و در سال 2020 نیز در جریان اعتراض های «جلیقه زردها»به دلیل ارتباطش با رئیس جمهور 45 ساله به آتش کشیده شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.