کره شمالی تأکید کرد که هر گونه اقدامی برای سرنگونی یکی از موشک های این کشور که آزمایش می کند به مثابه اعلان جنگ است.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، کره شمالی تأکید کرد که هر گونه اقدامی برای سرنگونی یکی از موشک های این کشور که آزمایش می کند به مثابه اعلان جنگ است.

«کیم یو جونگ» خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که پیونگ یانگ هر گونه اقدام آمریکا علیه آزمایش های تسلیحات استراتژیک خود را اعلان جنگ می داند.

خواهر رهبر کره شمالی در این بیانیه اشاره کرد که کره شمالی می تواند موشک های  بیشتری  را برای آزمایش به سمت اقیانوس آرام شلیک کند و تأکید کرد که اقیانوس آرام تحت حاکمیت آمریکا یا ژاپن نیست.

تا کنون آمریکا و همپیمانانش هرگز یکی از موشک های بالستیک کره شمالی که شورای امنیت سازمان ملل آنها را ممنوع کرده است را سرنگون نکرده اند.

در همین حال، وزارت خارجه کره شمالی آمریکا را متهم کرد که تنش ها را عمدا با برگزاری رزمایش های نظامی با کره جنوبی تشدید می کند.

از سوی دیگر، ارتش کره شمالی اعلام کرد که دشمن امروز سه شنبه 30 گلوله توپ در نزدیکی مرزها شلیک کرد و باید فورا این عملیات نظامی را متوقف کند.

در تحولی دیگر، قرار است که آمریکا و کره جنوبی رزمایشی به نام«سپر آزادی» از اوایل هفته بعد به مدت بیش از 10 روز برگزار  کنند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.