6نیروی ارتش پرو در زمان فرار از دست مردم معترض در رودخانه افتادند و آب تند و تیز آنها را با خود برد.

به گزارش جماران به نقل از سی ان ان، در حمله معترضان به نیروهای ارتش در منطقه «بونو» وقاع در جنوب پرو 6نیروی ارتش در زمان فرار از دست مردم معترض در رودخانه افتادند و آب تند و تیز آنها را با خود برد. 

از این شش نیروی ارتش یکی کشته شد و پنج نیروی دیگر مفقود شدند.

ارتش با اعلام این خبر تأکید کرد به دلیل وضعیت دشوار و جریان آب و حمله معترضان با سنگ و اشیاء دیگر جریان آب شش نیروی یک گشتی ارتش را با خود برد که در اثر آن یکی از این نیروها کشته شد. همچنین پنج نیروی دیگر را جریان وحشی آب با خود برد.

در بیانیه ارتش آمده است که معترضان جلوی این گشتی که در حال حرکت به سمت شهر«جولی» بود  را گرفتند و بعد از تهدید نیروهای ارتش به سمت شان سنگ و دیگر اشیاء پرت کردند. در جریان درگیری های روز شنبه در شهر جولی حداقل 16 نفر زخمی شدند.

در بیانیه ارتش آمده است که این گشتی برای اجتناب از درگیری با مردم تصمیم گرفت که از راه دیگری برود که شامل عبور از رودخانه ایلاو می شد.                      

بنابراین گزارش، پرو از هفتم دسامبر و زمانی که «پدرو کاستیو» 53 ساله رئیس جمهور این کشور برکنار و «دینا بلوآرته» معاونش جای او به قدرت نشست غرق در بحران سیاسی و اجتماعی شده است.

کاستیو به تلاش برای انجام کودتا متهم شده است. وی در تلاش بود که پارلمان این کشور که می خواست او را برکنار کند، منحل کند.

برکناری کاستیو بعد از 17 ماه از به قدرت رسیدنش منجر به تظاهرات خشونت باری شد که دو ماه است ادامه دارد و منجر به کشته شدن 48 نفر و زخمی شدن بیش از 600 نفر در درگیری میان هوادارانش و نیروهای امنیتی شد.

هواداران کاستیو خواستار کناره گیری بلوآرته از قدرت، انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام در سال 2023 هستند.

کریم اسدی اصل

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی اعتراضات در پرو
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.