بیش از 7 میلیون کودک از زلزله اخیر در ترکیه و سوریه آسیب دیدند

 به گزارش جماران به نقل از المیادین طبق اعلام سازمان ملل متحد بیش از 7 میلیون کودک بر اثر زلزله ویرانگر اخیر و پس لرزه های شدید آن در ترکیه و سوریه آسیب دیدند و بیم آن هست که هزاران کودک نیز جان خود را از دست بدهند.

«جیمز الدر» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفت: تعداد کودکانی که در 10 استان زلزله زده ترکیه زندگی می کنند، حدود 4 میلیون و 600 هزار نفر و در مناطق زلزله زده سوریه نیز حدود 2 و نیم میلیون نفر هستند.

الدر در حالی این سخنان را گفت که تیم های امداد و نجات پایان عملیات جست وجوی بازماندگان زلزله را که بیش از 35 هزار نفر در دو کشور کشته داد، اعلام کردند.

وی گفت که یونیسف از کشته شدن هزاران کودک نگران است و هشدار داد که حتی بدون بررسی اعداد، به طرز غم انگیزی روشن است که شمار قربانیان همچنان در حال افزایش خواهد بود.

سخنگوی یونیسف ابراز نگرانی کرد که شمار نهایی قربانیان وحشتناک باشد.

وی افزود: خانواده‌ها با فرزندانشان در خیابان‌ها، مراکز خرید، مدارس، مساجد، ایستگاه‌های اتوبوس و زیر پل‌ها می‌خوابند و برخی از آنها از ترس بازگشت به خانه‌هایشان هنوز با فرزندان خود در فضای باز هستند.

وی با اشاره به گزارش‌ها مبنی بر ابتلای کودکان به سرمازدگی و عفونت‌های تنفسی گفت که ده ها هزار خانواده در این فصل از سال در معرض سرما و بارش برف و باران و یخ زدگی هستند.

مراد قوروم وزیر محیط زیست و شهرسازی ترکیه روز دوشنبه در نشستی خبری در شهر غازی انتپ واقع در جنوب ترکیه گفت: در ۱۰ استان زلزله زده ۴۱ هزار و ۷۹۱ ساختمان را کشف کردیم که فرو ریخته‌اند یا باید تخریب شوند یا غیرقابل سکونت هستند.

وی همچنین افزود که برآورد خسارات در ۱۰ استان زلزله زده ترکیه طی این هفته تمام می‌شود.

وزیر محیط زیست و شهرسازی ترکیه در عین حال از آغاز بازسازی در تمام ۱۰ استان مذکور پیش از پایان ماه فوریه جاری خبر داد.

گفتنی است در جریان زمین لرزه ۷.۷ ریشتری که ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه هفته گذشته به وقوع پیوست خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها در مناطق گسترده‌ای از سوریه و ترکیه وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.