شمار جانباختگان زلزله شدید روز گذشته در جنوب ترکیه و شمال سوریه به 4هزار و 425 نفر رسید.19هزار نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، شمار جانباختگان زلزله شدید روز گذشته در جنوب ترکیه و شمال سوریه به 4هزار و 425 نفر رسید.

همچنین شمار زخمی ها نزدیک به 19 هزار نفر رسید.

در همین حال، «یونس سزر» رئیس سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) در گفتگو با رسانه‌ها در مرکز این سازمان در آنکارا درباره آخرین آمار مربوط به تلفات انسانی زلزله‌های 7.7 و 7.6 ریشتری دوشنبه در استان قهرمان‌ماراش گفت: شمار جان‌باختگان زلزله به 2 هزار و 921 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه 65 کشور جهان برای اعزام تیم‌های امداد و نجات به منطقه اعلام آمادگی کرده اند، تصریح کرد: بر اثر زلزله 15 هزار و 834 نفر نیز مصدوم شده اند.

سزر با اشاره به ادامه پس‌لرزه‌ها، گفت: پس از زلزله‌های اصلی 243 پس لرزه در منطقه به وقوع پیوسته است. هم اکنون شمار زیادی از وزرای هیات دولت، 30 استاندار و 47 فرماندار درحال مدیریت عملیات‌های امداد و نجات و اسکان مردم منطقه هستند.

سزر با بیان اینکه انتقال پرسنل، مواد غذایی و وسایل مورد نیاز به مناطق محل حادثه ادامه دارد، افزود: بخشی از محوله‌ها از طریق هوایی به منطقه ارسال می‌شوند. هم اکنون 16 هزار و 400 نیروی جستجو و نجات و نزدیک به 5 هزار خودرو و تجهیزات ساختمانی در منطقه مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه 65 هزار چادر برای رفع نیاز به سرپناه به منطقه ارسال شده، ادامه داد: همچنین بیش از 300 هزار تخته پتو نیز به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

در ترکیه همچنین 6217 ساختمان ویران شدند.

در همین حال،تعداد قربانیان زلزله در سراسر سوریه به 1504 نفر  رسید.

همچنین تعداد زخمی ها به 3هزار و 548 نفر افزایش یافت.

پیش از این خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که تعداد جانباختگان زلزله در سوریه بر اساس بیانیه های وزارت بهداشت و تیم های امداد رسانی در شمال سوریه(در مناطق تحت کنترل گروه های مسلح) به هزار و 444نفر رسید.

از سوی دیگر، وزارت امور خارجه سوریه از کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا دست یاری دراز کرده و از تلاش‌های دولت سوریه برای مقابله با پیامدهای زلزله ویرانگر حمایت کنند.

درخواست وزارت امور خارجه همچنین به دبیرخانه سازمان ملل متحد و آژانس ها و صندوق های تخصصی آن، کمیته بین المللی صلیب سرخ و سایر سازمان های بین المللی، دولتی و غیردولتی ارسال شد.

دولت سوریه از کشورها و سازمان‌هایی که همبستگی خود را با سوریه و مردم آن ابراز کردند و با قربانیان این زلزله ویرانگر ابراز همدردی کردند و تمایل خود را برای کمک به مردم سوریه اعلام کردند، تشکر و قدردانی می‌کند. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.