رهبر چچن روز پنج‌شنبه در دیدگاهی مشابه یوگنی پریگوژین رئیس گروه مزدور واگنر، از سیاست روسیه مبنی بر ممنوعیت «ریش» برای سربازان این کشور انتقاد کرد.

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، «رمضان قدیروف» رهبر چچن روز پنج‌شنبه در دیدگاهی مشابه یوگنی پریگوژین رئیس گروه مزدور واگنر، از سیاست روسیه مبنی بر ممنوعیت «ریش» برای سربازان این کشور انتقاد کرد.

این انتقاد که یکی از آخرین حملات این دو متحد ولادیمیر پوتین علیه فرماندهان ارشد نظامی روسیه محسوب می‌شود، در واقع در واکنش به سخنان ویکتور سوبولف، ژنرال بازنشسته و از نمایندگان پارلمان روسیه مطرح شد.

ژنرال سوبولف روز چهارشنبه در جریان مصاحبه با سایت خبری «آربی‌سی» کشورش، از مقررات سختگیرانۀ ارتش روسیه از جمله ممنوعیت داشتن ریش و ممنوعیت استفاده از گوشی‌های هوشمند شخصی و تبلت دفاع کرد و این مقررات را «از اصول ابتداییِ برقراری نظم و انضباط در ارتش» دانست.

اما قدیروف که خود همواره ریش بلندی دارد، در پیام‌رسان تلگرام ضمن ستایش نقش سربازانش در جریان جنگ اوکراین نوشت: «ظاهرا ژنرال ویکتور سوبولف وقت آزاد زیادی دارد و تنها کاری که می‌کند خواندن چندبارۀ منشور رفتار نظامیان است.»

او در ادامه، صحبت‌های ژنرال سوبولف را یک «تحریک آشکار» توصیف کرد و نوشت که برای سربازان او که عمدتا مسلمان هستند، داشتن ریش بخشی از وظایف مذهبی‌شان است.

یوگنی پریگوژین، رئیس گروه مزدوران واگنر نیز که از هفتۀ گذشته اختلافاتش با ارتش روسیه علنی‌تر شده، سخنان ژنرال ویکتور سوبولف را «پوچ» و «باورهایی قدیمی متعلق به دهه ۶۰ میلادی» توصیف کرد.

قدیروف و پریگوژین که نیروهایشان در جریان جنگ اوکراین عمدتاً مستقل از فرماندهی عالی ارتش روسیه عمل می‌کنند، از پاییز گذشته یعنی زمانی که ارتش مسکو متحمل یک رشته شکست‌های پیاپی شد، بارها به طور آشکار از رهبری نظامی روسیه انتقاد کرده‌اند.

به نظر می‌رسد که این دو با یکدیگر اتحادی را تشکیل داده‌اند تا از انتقادهای همدیگر به مقامات ارشد نظامی ارتش روسیه حمایت کنند و خواستار رویارویی شدیدتر ارتش روسیه با نیروهای اوکراین در جریان جنگ شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.