درآمد عربستان از گیشه سینما در سال 2022 با افزایش 9.5 درصدی نسبت به سال قبل به بیش از 240 میلیون دلار رسید.

به گزارش جماران به نقل از الخلیج آنلاین طبق اعلام سازمان رسانه عربستان، تعداد سینماهای این کشور در سال 2022 با افزایش 9 عددی به 63 سالن رسید. همچنین تعداد پرده های نمایش برای 6 اپراتور در کشور به 581 و مجموع ظرفیت سالن های سینما نیز به 59 هزار و 444 صندلی در 20 شهر رسیده که سینمای عربستان را از سال 2019 تاکنون به رتبه اول سینماهای خاورمیانه تبدیل کرده است.

این سازمان اعلام کرد که صنعت سینما در عربستان در حال رشد است و در سال 2021، 7 فیلم داخلی و در سال 2022، 12 فیلم در این کشور مجوز پخش گرفتند.

این سازمان افزود: فیلم «تاپ گان: ماوریک» با فروش بیش از یک میلیون و 250 هزار بلیط و درآمد 22 میلیون و 339 هزار دلار حاصل از آن، پرفروش ترین فیلم از زمان افتتاح سینما در عربستان شد.

همچنین افزود: در سال 2022 ، 11 فیلم داخلی در سینماها اکران شد که فیلم «قصاب، بازگشت پنج ضلعی افسانه ای» با بزرگترین مراسم افتتاحیه، موفق ترین فیلم سال بود. همچنین این فیلم در پایان هفته اول رتبه نخست را به دست آورد و از تمام فیلم های اکران شده در دوره خود مانند «آواتار» بهتر عمل کرد.

عربستان سعودی پس از آنکه طی چند سال گذشته اجازه ساخت سینما و برگزاری کنسرت های آواز و موسیقی و حمایت از تولید سریال و فیلم را داد، تحولی اساسی در این زمینه را شاهد است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.